OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik? Är du en social och serviceinriktad person som trivs i en händelserik miljö där problemlösning och hantering av flera uppgifter samtidigt hör till vardagen? Är du även bra på att skapa struktur och prioritera för att navigera dig fram i de uppgifter som kommer din väg? Då kan vi ha uppdraget för dig!
Här får du möjlighet till en viktig roll inom en samhällsnyttig verksamhet genom att assistera och ge service inom en rad områden som exempelvis fastighet, administration och bemanning.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer dina arbetsdagar och uppgifter att vara väldigt varierande. Din roll är att assistera och ge service inom områden som fastighet, logistik, administration och bemanning. Fastighetsfrågor kan exempelvis handla om hantering av trygghetsskapande teknik på våra boenden, frågor kring brandskydd, sopsortering och återvinning samt hantering av våra transportmedel. Logistiska uppgifter kan vara att både ta emot och hantera leveranser. Uppgifter som rör administration kan vara beställningar och fakturahantering men också koordinering av in- och utflytt av våra brukare. Du kommer även att få stötta upp inom bemanningen när behov uppstår, det innebär viss schemahantering och vikarieanskaffning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en positiv och lösningsfokuserad inställning, som är serviceinriktad, initiativrik och handlingskraftig. Du är strukturerad, noggrann och tar ägandeskap för dina uppgifter. En viktig förmåga är också att kunna prioritera och skapa effektiva arbetssätt. Du trivs med omväxlande uppgifter och har förmågan att behålla lugnet under stressiga situationer. Då rollen innehåller många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera, att du ger ett professionellt och trevligt bemötande samt att du har en god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du som söker behöver ha en gymnasial utbildning och flera års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller service eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Då du kommer att arbeta i ett antal system behövs god datavana, goda kunskaper i Office-paketet och att du har lätt för att lära dig system. Du behöver goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Körkort B är ett krav.
Tjänsten är en projektanställning.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2021 klicka här:
https://youtu.be/pJ5INELoEXU
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367