OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu behöver vi en HR-assistent på 50 % till vår kund inom logistikbranschen! Dina arbetsuppgifter Som HR- assistent kommer du att arbeta mot både Sverige och Finland och du rapporterar till HR Managern för dessa länder.Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innefatta: -Vara kontaktperson mot löneföretaget och pensionsadministrationen -Skriva anställningsavtal -Skriva och uppdatera policys inom HRs ansvarsområde -Upprätthålla aktuella befattningsbeskrivningar -Kontakt med Försäkringskassa och andra myndigheter -Kontaktpersonen till företagshälsovården -Delaktig i HMS arbetet.-Diverse arbetsuppgifter förekommande inom avdelningen Erfarenhet Vi söker dig med akademisk utbildning inom HR eller motsvarande.Du har god administrativ förmåga och har ett intresse för löneadministration och pensioner.Vidare har du goda datakunskaper samt har god förståelse i engelska och övriga nordiska språk utöver svenska. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.Till detta uppdrag söker vi dig som har mycket god förmåga att samarbeta med andra och du hittar lösningar på problem.För att lyckas bra i rollen är det viktigt att du har viljan och engagemanget att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt har förmågan att leverera gott resultat. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Tjänsten är på 50% och ska tillsättas omgående.Uppdraget är på lång sikt.Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen in med din ansökan!