OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Avdelningen för statistik och jämförelser följer upp, analyserar och rapporterar utvecklingen inom vård och omsorg, t ex vad gäller kvalitet, effektivitet, processer, resultat och kostnader. Vi söker nu två kvalificerade utredare som vill arbeta med utvärdering av hälso- och sjukvårdens och socialtjänstens följsamhet till nationella riktlinjer.
Vi söker dig som vill
• arbeta som projektledare
• använda Socialstyrelsens rutiner, mallar och modeller för genomförandet av projekten
• samverka med tvärprofessionella expertgrupper
• analysera och bedöma statistiska underlag
• kommunicera resultaten såväl skriftligt som muntligt
• delta i enhetens utveckling av rutiner, mallar och modeller
• delta i övriga uppgifter som förekommer på enheten
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen inom samhällsvetenskap eller hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av att leda projekt
• God kännedom och kunskap om verksamheter som rör hälso- och sjukvård och/eller socialtjänst
• God vana av rapportskrivning samt god förmåga att uttrycka sig väl i skrift
• God vana av att hålla muntliga presentationer i olika sammanhang
Det är även meriterande om du har
• erfarenhet av att tolka och analysera statistiska underlag
• intresse av att fördjupa dig inom specifika områden av hälso- och sjukvården och/eller socialtjänsten
För att lyckas i detta uppdrag krävs god samarbetsförmåga i kombination med förmåga att arbeta självständigt. Rollen kräver också att du är strukturerad och har god analysförmåga.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning på längst 2 år med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Registrera din formella ansökan senast 1 juni 2014, genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261–26538/2014.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Björn Nilsson
Tf Enhetschef
075 247 32 80
Cristina Nygren
Personalspecialist
075- 247 40 47
Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055