OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi nu en Kommunikatör för att stödja kommunstyrelseförvaltningen hos Haninge Kommun. Detta är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos oss på Arena Personal men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå 3-4 månader.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
Styra och vägleda genomförande av kommunikativa ageranden
• Bistå i att ta fram kommunikationsplaner och vid planering av olika kommunikationsinsatser
• Coacha och samordna beställningar av kommunikationsmaterial och arrangemang
Stödja utveckling av kommunikativ förmåga hos förvaltningens personal
• Samarbete med förvaltningens ”lokala webbredaktörer” och stötta dem i publicering, struktur och innehåll på webb och intranät.
• Coacha och genomföra enklare utbildningsinsatser
Samordna, koordinera och genomföra kommunikativa ageranden
• Skriva texter för webb, intranät, sociala medier och press
• Publicera nyheter och annat material i digitala kanaler
• Beställa och kvalitetssäkra olika typer av informationsmaterial
Din profil
Du som söker är en van skribent som har akademisk examen i journalistik, medie- och kommunikationsvetenskap, eller annan jämförbar utbildning och några års arbetslivserfarenhet.
Du har också
- god erfarenhet och förmåga av arbete med olika digitala kanaler
- erfarenhet från olika typer av medier och kommunikation (webb, film, text, sociala medier)
- kunskaper i Epi-server och Adobe CS
Meriterande är om du har erfarenhet från projektarbete och projektstyrning samt erfarenhet av offentliga organisationer, helst kommun.
Som person är du en inlyssnande relationsbyggare samt har en väl utvecklad förmåga för att strukturera och organisera komplext arbete.
Vi erbjuder
Arena Personal erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chansen att utvecklas genom varierande uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som konsult har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du kan knyta viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp i din fortsatta karriär.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. För mer frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Fjellström, maria.fjellstrom@arenapersonal.com. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902