Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som servicetekniker hos Mitsubishi arbetar vi inte bara med att serva och laga truckar - utan du tillhandahåller service och support för våra kunders alla logistiklösningar. Det är en mycket bred teknisk roll för den händige teknikern och omfattar nästan alla tekniska områden man kan tänka sig: el, mekanik, hydraulik, svets. Till och med enklare programmering om man så vill.
Vi är c:a 65 tekniker i Sverige och tillsammans besitter vi en enorm kompetens och stolthet över det vi kan. Serviceteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar bl.a. service och support, installation, konfigurering, kalibrering, driftsättning och testning av utrustning. Du diagnostiserar fel eller tekniska problem och bestämmer lämpliga lösningar. Du reparerar och underhåller befintliga lösningar (truckar). Du kan också få utbilda kundens personal i användning av utrustning och maskiner.
Du kommer utgå från ditt hem och arbeta gentemot våra kunder i Örebro med omnejd.
Kvalifikationer
Som servicetekniker hos oss ser vi att du har
• ett stort tekniskt intresse
• högteknisk kompetens inom truck eller närliggande område.
• god kännedom om gällande regelverk, normer, lagstiftning för verksamhetsområdet (vi erbjuder utbildning vid behov).
• god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska.
Dina personliga egenskaper
Vi ser att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann - vi bedöms på hur vi löser våra jobb. Du planerar ditt eget arbete tillsammans med servicechefen för ditt område varför du behöver vara strukturerad och ha god framförhållning. Vårt jobb dokumenteras noggrant och du behöver kunna sköta daglig administration. Eftersom du i arbetet kommer träffa många människor behöver du ha god social förmåga och gärna också ett affärsintresse då våra tekniker ofta hjälper kunder med mindre affärer.
Vi erbjuder
Som en del i ett stolt kollektiv av duktiga och mycket erfarna tekniker finns det stora möjligheter att utveckla din tekniska kompetens och stolthet. Mitsubishi Logisnext Sweden AB har en fantastisk internsupport och du kommer att förses med alla verktyg du behöver för att göra jobbet.
Anställningen är heltid, tillsvidare.
Övrigt
Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag eller liknande företag i samband med denna rekrytering.
Kontaktinformation
Mathias Lindmark, Servicechef 0705–505 063, mathias.lindmark@logisnext.eu
Ersättning
• Fast lön
Ansökan
Sista dag att ansöka är 2025-02-28, intervjuer kommer att ske löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.