Är du en stjärna på kundservice?

Är du en stjärna på kundservice?

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare och assistent i Kundcenter är du en av de främsta kontakterna ut mot kunderna som du kommunicerar med dagligen när du bemöter deras önskemål.
En viktig uppgift som assistent är även att marknadsföra bolaget och sälja våra produkter och tjänster. Vi erbjuder ett arbete med spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Just nu pågår en digitaliseringsutveckling där vi implementerar nya system och arbetsflöden inom Kundcenter, därför är det viktigt att du gillar utvecklingsarbete och motiveras av kundorienterat arbete.
Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad samt skapa mervärde för våra kunder så kan du vara just den personen som vi söker.
Din bakgrund och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildningsbakgrund inom administration, kundservice eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av serviceyrket och det är meriterande med erfarenhet från branschen. Har du kunskaper i affärssystemet EDP-future är det ett extra plus. Du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad som person.
Du är en stjärna på att kommunicera då arbetet präglas av daglig kontakt med att besvara frågor både från kunder såsom kollegor. Du kan prioritera och hålla många ärenden igång samtidigt. Du är skicklig på att hantera olika administrativa verktyg och är en utpräglad servicemänniska som drivs av att skapa goda kundrelationer.
Vad erbjuder vi?
På Kundcenter arbetar du i team tillsammans med sju sammansvetsade kollegor. Kundcenter ingår i Marknadsavdelningen som är en stödfunktion åt bolagets samtliga affärsområden. På Marknadsavdelningen arbetar vi med försäljning och marknadsföring av bolagets produkter och tjänster som är fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, avfalls- VA- och energitjänster. Kundcenter servar våra kunder med att besvara frågor, ta emot beställningar av våra tjänster och bemanna vårt besökscenter. Kundcenter sköter även fakturering, mätvärdeshantering och utför administrativa arbetsuppgifter till olika delar av bolaget.
Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. För att uppnå detta erbjuder vi en arbetsplats med utvecklande arbetsuppgifter i en spännande bransch. Vi satsar på personalens hälsa med flera friskvårdsförmåner och aktiviteter. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och goda förmåner som komplement. Kretslopp, omtanke och framåt är våra värdeord som avspeglar sig både inom bolaget och ut till kunder.
Alla ledare på bolaget arbetar efter en ledarskapsplattform där fokus ligger på utveckling, prestation, engagemang och att agera som goda föredömen.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 11 februari 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor eller vill ha mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kundcenterchef Lena Erixon på mobilen 0729-766260 eller via e-post lena.erixon@borasem.se
Vår vision är att tillsammans med boråsarna skapa Sveriges mest hållbara kretsloppsstad. Borås Energi och Miljö ansvarar för infrastruktur i Borås såsom fjärrvärme, avfallshantering, vatten och avlopp. Vi har över 350 medarbetare hos oss och 98 olika yrken. Omsättningen uppgår till cirka en miljard. Bolaget ingår i Borås Stadshus och är en av Borås mest spännande och utvecklande arbetsplatser.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Som ett led i vårt kvalitetsarbete genomför Borås Energi och Miljö alltid bakgrundskontroller på personer som är aktuella för anställning.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BORÅS ENERGI OCH MILJÖ BORÅS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Postadress

VÄSTERLÅNGGATAN 10
BORÅS, 50117

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024