Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
T-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?
För vår räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm.
Din profil:
Att arbeta som supporttekniker hos vår kund innebär först och främst arbete med att lösa olika typer av IT-ärenden genom inkommande telefonsamtal, onsite eller via vårt ärendehanteringssystem, PureService.
De jobbar även med mer komplexa ärenden likt en 2nd line support
Teamet består idag av 4 medarbetare som jobbar tillsammans för att bidra till händelserik atmosfär, fokus på kvalité, arbetsglädje och utveckling.
Vi tittar mycket på personliga egenskaper. Vi söker en person som är ödmjuk, innovativ med hög samarbetsförmåga, tekniskt kunnig med tidigare erfarenhet av att arbeta i servicedesk samt kan hantera svenska och engelska i både tal och skrift.
1 till 2 års erfarenhet inom teknisk support
God/mycket god kunskap inom
Teknisk Support i windowsmiljö
Support slutanvändare telefon samt ärendehanteringssystem
Onsite support
Administration av användare, postlådor och enheter i
Active Directory
Microsoft 365
Exchange Online
Intune
Felsökning av
Windows 10/11
Microsoft 365 appar
iOS
Synkronisering av OneDrive för Företag
Enklare felsökning av
Nätverk / Wifi
Hårdvara Laptop
Skrivare
Erfarenhet av
Ärendehanteringssystem
Fjärrstyrningsverktyg
Installation av applikationer
Dokumentation
Kunskap plus
Sharepoint Online
Azure AD / Entra ID
Ekonomi, redovisning -och bokföringssystem
Telefonitjänster och växelsystem
Hantering av skrivare i Canon Uniflow
Support Telefonitjänster
Avancerad Felsökning iOS
Off och onboardingprocesser
Major incidenthantering
Kommunikation
Generativ AI (GPT)
Välkommen med din ansökan!