OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig att få hjälpa någon att hitta sin nya lokalyta, att få visa olika typer av lokaler för att matcha kundens behov och se till att kundens nya yta är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Heimstaden växer så det knakar och till vårt härliga gäng i Gävle söker vi nu en erfaren och affärsdriven Kommersiell Uthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en riktigt bra kommersiell miljö för våra hyresgäster. Vårt kommersiella bestånd i Mälardalen består idag av ca 70 000 kvm.
Vi söker dig som är en positiv, strukturerad och självgående person som drivs av hyresgästkontakt och förhandlingar.
I ditt arbete kommer du att ha många personliga kontakter med våra hyresgäster och ansvara för att marknadsföra och hyra ut vakanta lokaler. Du kommer även vara behjälplig i att förbättra proccesen och i utvecklingen av Heimstadens fastighetsbestånd.
Din profil
För att lyckas i rollen har du en högskoleutbildning inom Ekonomi eller Fastighetsföretagande och minst 5 års erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler.
Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer och som person brinner du för service och kundkontakter. Du har även erfarenhet av förhandlingar, påkalla villkorsändringar och driva överlåtelser, där du känner dig trygg i hyreslagstiftningen.
Som person är du strukturerad, har gott ordningssinne och van att samarbeta med andra. I denna roll blir det primärt samarbete med Förvaltare och Projektavdelningen, men självklart även andra roller på kontoret så som uthyrare, bosociala samordnare och fastighetsskötare.
Du är uthållig, bra på att kommunicera, drivs av mål och planering och gillar samtidigt att analysera. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i Vitec.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort med B-behörighet är ett krav, för att du ska kunna ta dig runt till alla våra fastigheter runt om i Mälardalen. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast 19 juni 2022. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg