Är du Heimstadens nya chef inom Customer Care i Stockholm?

Arbetsbeskrivning

Till vårt gäng i Stockholm söker vi nu en Manager Customer Care för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster.


Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


Som Manager Customer Care får du möjligheten att vara en del av ett team som är navet i många delar av Heimstaden – där du får hjälpa våra kunder med sina utmaningar varje dag samtidigt som du stöttar dina kollegor i förvaltningen. Customer Care sitter uppdelat på två orter, Norrköping och Stockholm men arbetar tillsammans som ett team. Ditt team består av ett tiotal kollegor som du är närmsta chef för och utgår från Stockholm. Du rapporterar till vår Head of Customer Care som du har ett tätt samarbete med.


Dina arbetsuppgifter


Som Manager Customer Care ansvarar du för att leda och utveckla ditt team inom kundservice. Tjänsten är delvis operativ och innebär att du arbetar nära verksamheten med kundservicefrågor samtidigt som du har personalansvar. Du och ditt team arbetar i huvudsak med att säkerställa en god kundupplevelse för Heimstadens hyresgäster, externa leverantörer samt förvaltningen. Detta gör ni genom att bland annat besvara och koppla inkommande samtal, hantera serviceanmälningar och avlasta förvaltningen genom att lösa så många inkommande ärenden som möjligt.


I rollen är en av dina viktigaste uppgifter att bidra till Heimstadens NKI-arbete samt att identifiera och driva förbättringsområden.  Vidare är du som ledare en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och ger våra hyresgäster en upplevelse av oss som en god hyresvärd.


Vi önskar att vår drömkandidat har:

Vi söker i första hand dig som har relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice eller inom service, gärna inom fastighetsbranschen. En förutsättning för att du ska lyckas i rollen är att du drivs av att utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du trivs i en ansvarsfull roll i en organisation som befinner sig i en stark tillväxtfas.


Vi jobbar idag bland annat i program som Vitec, Kundo Chat-Mail-Forum samt en Teamsintegrerad växel. Kan du ett eller flera av dessa system kommer vi jubla – om du istället kan andra liknande system, är vi övertygade om att du kan lära dig våra på ett kick!  


Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande, då våra hyresgäster kommer från världens alla hörn. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer och sätter alltid laget framför jaget. Likaså har du förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både till kollegor och samarbetspartners.


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete, spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter internt. Många lär sig nya saker varje dag.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  

Din ansökan välkomnas senast den 17 september 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024