OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom och bli en del av ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med över 116 000 bostäder i 10 länder och ett fastighetsvärde om 187 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra 1700 medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng, där vi söker enKundambassadörermed placering i Mälardalen. Om du är lite av en entreprenör som älskar att träffa nya människor, har din styrka i att sammanföra människor, bygga nätverk och att hitta nya infallsvinklar, då är detta rollen för dig!
Vad behöver vi?
Under snart två års tid har vi på Heimstaden haft en Kundambassadör i Sverige och det har visat sig vara en framgångssaga. Det som från början var ett pilotprojekt för att motverka ofrivillig ensamhet bland våra hyresgäster och skapa ett ökat välbefinnande, har övertygat oss om att satsa vidare på programmet. Därför kommer vi att skala upp arbetet och söker nu två Kundambassadörer som under ett år, dedikerat ska arbeta med att stärka kundupplevelsen för våra hyresgäster.
Rollen som Kundambassadör
I rollen som Kundambassadör ingår bland annat att ha mikromöten med våra hyresgäster, skapa mångkulturella möten och låta grannar träffas över olika evenemang. Arbetet innebär också att skapa samarbeten mellan hyresgästerna och närområdet samt att du är med och driver centrala och lokala aktiviteter. Som kundambassadör gör du skillnad och blir kittet, bryggan eller länken mellan de boende och Heimstadens medarbetare. Du är den som skapar strukturen, har idéerna och har samtidigt örat mot rälsen.
En vanlig dag kan exempelvis se ut som så att du startar upp dagen på fastighetskontoret, samlar in information om området/fastigheten, möter hyresgäster och samtalar om hur de kan skapa gemenskap; det kan till exempel handla om att utveckla innergården, starta upp ett Heimodlarprojekt eller ordna en grillkväll. Efter alla möten görs en sammanställning som grund för fortsatt arbete, då vi ser hur många som deltog, vad som fungerade bra och vad som behöver ändras till nästa gång.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har på Heimstaden olika koncept som underlättar för dig som Kundambassadör, som till exempel Heimvaro, Heimlagat och ovan nämnda Heimodlat. Dessutom finns samarbetspartners som vi på olika sätt involverar i det dagliga arbetet - om möjligt. Vi mäter alla aktiviteter via löpande Nöjdkundindex-undersökningar som vi gör tillsammans med AktivBo.
Vi tror att du som söker:
är genuint intresserad av människor
har minst 3 års erfarenhet från tidigare jobb där just kundrelationen stått i centrum
har utbildning inom service och/eller kommunikation, gärna med fokus på relationsskapande
gärna anordnar sociala event och helst av allt har erfarenhet av detta i arbetssammanhang
är driven och van att jobba självständigt
har ett stort nätverk omkring dig
talar svenska och engelska obehindrat – fler språk är starkt meriterande då våra hyresgäster speglar samhället i stort
har B-körkort och tillgång till egen bil
Till din hjälp i den här tjänsten, har du kollegor inom Heimstaden; marknadsteamet i synnerhet, men även andra specialister, som kan hjälpa dig med sin erfarenhet, NKI-resultat från kundundersökning och engagemang. Det är dock du som ytterst ansvarar för evenemangen och mötena med kunderna, även om du inte alltid är ensam representant ute från Heimstaden.
Tjänsten kommer att utgå från Mälardalen (Gävle eller Stockholm) och gäller inledningsvis under 2022, med eventuell möjlighet till förlängning. Du rapporterar till Marknadschefen för Heimstaden Sverige, placerad i Malmö. Utöver detta består Marknadsteamet av sju personer inom marknadsföring, digital media och nyproduktion.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
CV och personligt brev välkomnas senast den 12 december 2021. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg