OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad bra! Då behöver vi just dig! Vi har många kunder som just nu söker fler duktiga medarbetare som vill jobba med IT-support eller som onsite-tekniker. Känns detta som något för dig? Läs då vidare.
Arbetsuppgifter
- Supporttekniker 1st och 2nd line som kan ge IT-support via telefon. Det kan handla om allt från användaradministration i AD till nyinstallationer, skrivproblem eller kundspecifika applikationer som krånglar.
- Onsite-tekniker som kan ge support på plats eller ute hos kunder. Det kunderna kan behöva hjälp med är bland annat nätverksproblem, felsökning i mjukvara eller att lösa problem kring skrivare och annan hårdvara.
Din profil och kvalifikationen
- Nyligen avslutat någon form av eftergymnasial utbildning inom IT och möjligtvis även praktiserat, alternativt arbetat med IT några år.
- Har erfarenhet inom Active Directory, Exchange, Citrix, något ärendehanteringsprogram och självklart Officepaketet samt Windows XP/7/8.
- Har du även erfarenhet av SCCM? Toppen!
- Har ett driv och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra
- Är en problemlösare och ger bästa möjliga service till kunderna
Våra konsulter uppskattas högt av våra kunder och det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
Som konsult kommer du att vara anställd av Centric, men arbetet kommer att vara förlagt ute hos en av våra kunder runt om i Malmö/Lund/Helsingborg.
Vad vi erbjuder
Varför ska just du söka dig till oss? Jo, som konsult hos Centric blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får även en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag. Vi genomför regelbundet roliga, och inte sällan tävlingsinriktade, aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina Centric-kollegor.
Vi är även måna om att du som konsult ska känna att du utvecklas, så som anställd på Centric har du möjlighet att plugga till certifikat, som vi bekostar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Nilsson på tfn: 0734-159365 eller caroline.nilsson@centric.eu.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden
Sökord IT, konsult, IT-konsult, support, supporttekniker, support-tekniker, 1st line, helpdesk, servicedesk, onsite, onsite-tekniker, onsitetekniker, consultant, data, Malmö, Lund, Helsingborg
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229