OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder ett flexibelt och skiftade arbete för dig som har intresse för patientsäkerhet och verksamhetsutveckling. Hos oss har du möjlighet att kombinera hemarbete med kontorsarbete.
Nu söker MedHelp Sjukvårdsrådgivning en kollega till rollen som Patientsäkerhetssamordnare på avdelningen för Patientsäkerhet och Verksamhetsutveckling. Vi arbetar aktivt med kvalitet- och patientsäkerhetsfrågor och avdelningen för Patientsäkerhet och Verksamhetsutveckling genomför löpande kvalitetsbedömningar av våra levererade samtal, ansvarar för avvikelsehantering samt all typ av utbildning inom företaget.
OM FÖRETAGET
MedHelp Sjukvårdsrådgivning är Sveriges ledande aktör inom sjukvårdsrådgivning. I vår roll som vårdoperatör erbjuder vi vård på distans med sjukvårdsrådgivning och andra digitala tjänster. Med över tjugo års erfarenhet från 1177 i Stockholm och med en innovativ kommunikationsplattform hanterar våra ca 200 sjuksköterskor årligen mer än 2 miljoner vårdsamtal. Vi bidrar till ökad tillgänglighet för patienterna och sänkta kostnader för vården och med landets högsta svarsfrekvens och kortaste svarstider hjälper vi patienter till rätt vård i rätt tid.
OM JOBBET
Som Patientsäkerhetssamordnare har du huvudansvaret för hantering, utredning och återkoppling av avvikelser, synpunkter och klagomål samt journalärenden inkomna från både interna och externa parter. Du kommer även ansvara för att kvalitetsbedömningar av samtal görs för de olika uppdragen samt av medarbetare enligt gällande instruktioner för kvalitetsbedömningar.
Som patientsäkerhetssamordnare rapporterar du till Verksamhetschefen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst 5 års erfarenhet inom sjukvården och som har tidigare erfarenhet av patientsäkerhetsarbete och avvikelsehantering.
Som person är du ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra människor. Vi ser även att du har förmåga att se helheter/helikopterperspektiv, har god analytisk förmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift samt god datorvana med erfarenhet av Officepaketet.
Då du kommer att delta i olika mötes- och utbildningssammanhang både internt och externt måste du vara bekväm med att tala inför grupp och ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
Du är van att arbeta både självständigt och i grupp. Då arbetet är mycket flexibelt och skiftande ställer detta höga krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser det som meriterande om du har
Kunskap i Region Stockholms avvikelsehanteringssystem Händelsevis eller annat liknande system.
Arbetat med Rådgivningsstödet alternativt Hänvisningsstödet.
Utbildning alt dokumenterad erfarenhet av arbete med Händelse- och orsaksanalys utifrån medicinska avvikelser.
Dokumenterad utbildning i Patientsäkerhet.
Arbete med samtalsprocessen i uppdraget 1177 på telefon eller i annat uppdrag som sjuksköterska.
ÖVRIG INFORMATION
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.
Start: Tillträdesdag enligt överenskommelse med ambition om start innan sommaren.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Plats: Du arbetar från kontoret i Stockholm 1-2 dagar i veckan samt har möjlighet till distansarbete övrig tid.
Välkommen att skicka in din ansökan. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 maj. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Skicka ditt CV och personligt brev till ansokan@medhelp.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige