OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden AB
Dina arbetsuppgifter
Som nätverkstekniker/supporttekniker hos vår kund kommer du att jobba i ett supportteam som hanterar ärenden inom nätverk och kommunikation som rör t.ex. routrar, switchar, brandväggar, anitvirus etc. Dina kunder är främst olika företag och du har i största del av fallen kontakt med kunniga IT-personer. Supporten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året och dina arbetstider kommer att vara både vardagar, kvällar och helger, totalt ca 40 timmar/vecka.
Nästan alla ärenden kommer in via mail, larm och ärendehanteringssystem men du kommer även att ta emot vissa ärenden via telefon. Ärendena varierar i svårighetsgrad, vissa tar bara några minuter att lösa medan andra kan ta flera dagar där du själv får testa dig fram till olika lösningar. Supportteamet hanterar de flesta ärenden själva och därför ställs det stora krav på din tekniska kompetens och din förmåga att hitta lösningar till problem. I vissa fall kan du även skicka vidare ärendet till en IT-tekniker som åker ut till kunden och löser problemet på plats.
Om företaget
Vår kund är ett framgångsrikt företag med ca 250 medarbetare som är experter inom sitt område. Företaget tillhandahåller support, tekniker och konsulter inom IT-kommunikation. De lägger stor vikt vid att ha den bästa personalen i branschen och satsar på sin personal genom en god personalpolitik, utbildning, kurser, certifikat och möjlighet att utvecklas. Medarbetarna har stor möjlighet att klättra och byta inriktning inom företaget. Vår kund befinner sig i en tillväxtfas och behöver därför utöka sin styrka med fler nätverkstekniker/supporttekniker i Malmö.
Din profil
Du har ett stort intresse inom nätverk och IT-säkerhet. Genom ditt intresse har du även skaffat dig kunskap och erfarenhet inom området. Du har kanske studerat IT på universitet eller högskola, jobbat som IT-tekniker eller haft egna hobbyprojekt inom området. Hur du skaffat din kunskap spelar ingen roll, det viktiga är att du har de kunskaper som krävs.
Du har erfarenhet/kunskap inom:
Ciscos produktutbud
VPN, brandväggar, antivirus
Juniper, F5, Checkpoint, BlueCoat, TrendMicro, Infobox
Övriga krav:
B-körkort och bil
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du serviceminded och sätter kunden i centrum. Du har stort intresse av teknik, är lösningsfokuserad och slutför alltid de arbetsuppgifter som du påbörjat.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Varierande tider, ca 40 timmar/vecka – för att bli aktuell för tjänsten måste du vara flexibel och kunna ta arbetspass som är på både vardagar, kvällar och helger.
Lön: Enligt överenskommelse med extra ersättning när du jobbar kväll eller helg.
Ort: Malmö
Urval: Sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996