OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Kvinnoklinikens uppgift är att ansvara för kvinnosjukvården i Region Sörmland. På kliniken arbetar cirka 200 personer i olika befattningar på våra enheter, både inom öppen- och slutenvård. Vårt mål är hög medicinsk vårdkvalité, god omvårdnad samt respektfullt bemötande. Vårt arbete omfattar möten med människor i olika livsskeenden och präglas av stora etiska frågor. Vi strävar efter att arbeta i team med olika yrkesgrupper och vi hjälps åt över enheterna.
Som medicinsk sekreterare på kvinnokliniken kommer du att ingå i den administrativa enheten som består av medicinska sekreterare, administrativa assistenter och en administrativ enhetschef. Du tycker om att vara spindeln i nätet och har stora kontaktytor både internt och externt.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta medicinsk dokumentation i både NCS och Obstetrix, diagnoskodning, inrapportering till olika kvalitetsregister, post-och remisshantering, skriva in provsvar, skicka och ta emot journalkopior, ha kontakt med patienter både i reception och via telefon samt andra administrativa göromål.
Kvinnokliniken är i ett förändringsarbete och du kommer bli delaktig i utvecklingen. Här finns stora möjligheter att påverka din roll då dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas beroende på din kompetens och verksamhetens behov. Det finns möjlighet att arbeta både inom sluten- och öppenvård.
Din kompetens
Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare, har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt god datorvana. Du ska ha utbildning i diagnoskodning och gärna intresse för det. Har du erfarenhet av journalsystemet NCS och Obstetrix är det meriterande. Du har lätt för att skapa goda arbetsrelationer och du bidrar med din positiva inställning. Du är självgående, strukturerad och initiativtagande. Då arbetet kräver hög samarbetsförmåga och flexibilitet vill vi att du är en serviceinriktad person med ett helhetstänk. Vidare ser du förändringar som något inspirerande och utvecklande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Tf. administrativ enhetschef Catarina Björndahl, catarina.bjorndahl@regionsormland.se
Hr-specialist Emelie Ravelin, emelie.ravelin@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-03.
Intervjuer kan komma att ske löpande. Under semestertider kan återkoppling dra ut på tiden, vi ber att ha överseende med det.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.