OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en fena på service som drivs av att överträffa kunders förväntningar varje dag! Är du en vass kommunikatör som har ett genuint intresse av att sätta dig in i kundens situation och hitta lösningar, samtidigt som du sporras av ambitiösa mål? I så fall kan den här tjänsten vara nästa utmaning för dig!
Till världens mest hållbara försäkringskoncern söker vi nu en kunnig, engagerad och inspirerande person som har förmågan att leverera service i världsklass och överträffa kunders förväntningar. Du kommer att vara en del av en positiv och energirik miljö som vill göra skillnad för våra kunder såväl som samhället vi lever i. Tillsammans hjälper vi våra kunder att hitta hållbara pensionslösningar för framtiden som skapar ekonomisk trygghet.
Vår vardag är hektisk, men mycket spännande! Vi har höga ambitioner – vi ska få våra kunder att rekommendera oss. Vi är stolta över att arbeta på SPP och söker nu en ny stjärna som vill göra skillnad och vara med på resan att göra SPP till ledande inom övrig tjänstepension.
SPP arbetar i moderna, ljusa och inspirerande lokaler mitt i Stockholm City. Här finns bland annat ett eget gym och en egen Svanenmärkt restaurang. Välkommen till en arbetsplats att trivas på!
I den här rollen kommer du att arbeta med att:
- Besvara inkommande samtal och e-post från våra försäkringsförmedlare och leverera service i världsklass – professionell kundvård är vår prioritet!
- Ta fram offerter till förmedlarna
- Proaktivt arbeta med att driva förbättringar framåt
- Upprätthålla ett starkt nätverk och vara en god representant för teamet och SPP
Försäkringsförmedlarna som kontaktar dig är experter inom området från våra externa samarbetspartners och har höga krav på snabb och korrekt service från vårt håll. De ärenden som du hjälper dem med rör till exempel avtalsändringar, överlåtelser, avgifter, villkorsändringar etc. Vi på SPP vill vara de bästa inom förmedlarsupport på marknaden och hoppas att just du vill hjälpa oss nå dit!
Du blir en del av, och bidrar till, vår inspirerande kultur internt som präglas av: Glädje, Energi, Ansvar & Kompetens – för kundens skull.
Passande profil:
- Du har tidigare arbetat med telefon som främsta arbetsredskap i en kundtjänst, inom rådgivning eller i en säljande roll
- Gärna arbetslivserfarenhet från förmedlarmarknaden, kanske har du tidigare arbetat som förmedlarsupport, skadehandläggare, mäklarassistent etc.
- Certifiering inom försäkring och arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande
- Du har ett allmänt intresse och en god förståelse för ekonomi
- God kommunikativ förmåga både i telefon- samt via mejlkontakt
- Flytande svensk- och engelskkunskaper i tal och skrift
- Akademisk utbildning inom till exempel ekonomi är meriterande
I den här rollen är dina personliga egenskaper avgörande för att lyckas. Vi söker dig som tycker om att ta mycket eget ansvar, är envis och lösningsorienterad samt har en genuin vilja att hjälpa till i varje situation. Vidare ser vi också att du är ambitiös, målfokuserad och socialt kompetent. I den här rollen blir du en nyckelperson på en avdelning som är en viktig funktion internt hos SPP. Du arbetar i ett mindre team och din framgång i rollen kommer inte att gå obemärkt förbi. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill avancera din kompetens och bli expert inom området pension – på riktigt!
Start:Gärna i november 2017
Tjänstens omfattning:Heltidstjänst med 38,5 timmars arbetsvecka
Anställningsform:Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön:Fast månadslön med goda förmåner
I den här rekryteringsprocessen samarbetar SPP med The Wofi.Du kommer dock att bli direkt rekryterad till vår uppdragsgivare, SPP. Frågor gällande tjänsten är välkomna till julia@thewofi.seeller via telefon till Julia 070-759 76 66. Tveka inte att visa ditt intresse för tjänsten redan idag, då SPP önskar att den tillsätts omgående. Vi ser fram emot just DIN ansökan!
Om SPP:
SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 450 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.
Inom SPP bryr vi oss om mer än aktuella arbetsuppgifter och personlig karriär. Som anställd i SPP får du också möjlighet att påverka världen i en mer hållbar riktning. Som en del av den finansiella sektorn är SPP/Storebrand mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta kan det, med kandidatens samtycke, bli aktuellt med en bakgrundskontroll under anställningsprocessen.
Sökord: kundtjänst, kundservice, kundtjänstmedarbetare, kundsupport, försäkringar, livförsäkring
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge