OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse för att hjälpa andra? Är du nyexaminerad och har några månaders praktik eller arbetslivserfarenhet inom IT sedan tidigare? Behärskar du dessutom det svenska språket obehindrat? Då är du förmodligen helt rätt profil!
Tjänsten som junior supporttekniker innebär att du får en trygg anställning hos Centric och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder.
Efter varje avklarat uppdrag så matchar vi dig mot ett nytt. Har du då hunnit ta certifikat under tiden så kan du få ett mer avancerat uppdrag.
Arbetsuppgifter
Ditt första uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras på en service desk hos en spännande kund i centrala Stockholm där du kommer att hantera användares IT-relaterade problem. Du kommer att ge teknisk support över mejl och telefon, och på så sätt hjälpa användare som har problem med sina datorer och telefoner eller system.
Du kommer aktivt att kontrollera och följa upp tilldelade ärenden, vilket kräver att du har en god förmåga att ta till dig och söka information, samt att du aktivt håller dig uppdaterad kring nya kunder och system.
Rollen innefattar dessutom att prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med andra avdelningar varför vi gärna ser att du ser positivt på att arbeta teambaserat.
Din profil och kvalifikationen
Kunden värderar en glad och positiv inställning och att du trivs med att arbeta utifrån utvalda satta rutiner. Vi förutsätter att du alltid har service i fokus, oavsett om det gäller kund eller kollega. Vi tror dessutom att du är flexibel och känner dig bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö, som stundtals har ett högt tempo.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Active Directory och har arbetat inom servicebranschen alternativt kundservice.
Det är ett stort plus om du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melli Mehmeti på tfn: 0734-159357 eller melli.mehmeti@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229