OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett genuint intresse för att hjälpa andra? Är du nyexaminerad och har några månaders praktik eller arbetslivserfarenhet inom IT sedan tidigare? Behärskar du dessutom det svenska språket obehindrat? Då har du förmodligen helt rätt profil för detta jobb.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.
Arbetsuppgifter
Ditt första uppdrag som konsult hos oss kommer att utföras på en service desk hos en spännande kund i centrala Stockholm där du kommer att hantera användares IT-relaterade problem. Du kommer att ge teknisk support över mejl och telefon, och på så sätt hjälpa användare som har problem med sina datorer och telefoner eller system.
Du kommer aktivt att kontrollera och följa upp tilldelade ärenden, vilket kräver att du har en god förmåga att ta till dig och söka information, samt att du aktivt håller dig uppdaterad kring nya kunder och system.
Rollen innefattar dessutom att prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med andra avdelningar varför vi gärna ser att du ser positivt på att arbeta teambaserat.
Din profil och kvalifikationen
Kunden värderar en glad och positiv inställning och att du trivs med att arbeta utifrån utvalda satta rutiner. Vi förutsätter att du alltid har service i fokus, oavsett om det gäller kund eller kollega. Vi tror dessutom att du är flexibel och känner dig bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö, som stundtals har ett högt tempo.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Active Directory och har arbetat inom servicebranschen alternativt kundservice.
Det är ett stort plus om du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adis Redzic på tfn: 0734-159372 eller adis.redzic@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229