Är du ÖoBs nya kategorichef?

Är du ÖoBs nya kategorichef?

Arbetsbeskrivning

Har du ett sinne för affärer och ett brinnande intresse för sortimentsutveckling? Hos ÖoB får du chansen att ta ett helhetsansvar för och utveckla din produktkategori.

Är du redo för att ta dig an en spännande utmaning? Här har du möjlighet att göra ett stort avtryck.


Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.

Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.


Dina arbetsuppgifter
Som Kategorichef är ditt uppdrag att arbeta fram ett attraktivt sortiment som genererar bästa lönsamhet för företaget enligt uppsatta mål. Rollen innefattar huvudsakligen kategoriarbete, leverantörsförhandlingar och att skapa förutsättningar för bästa omhändertagande av sortimentet i våra varuhus.

Du arbetar kontinuerligt med inköpsstrategi och försäljningsutveckling. Du sköter dessutom kampanjplanering för dina produkter och bevakar ständigt vad som händer på marknaden.

Tjänsten innefattar breda kontaktytor både internt och externt. Du ingår i ett team om nio personer och rapporterar till affärsområdeschef. Arbetsplatsen är Runsvengruppens servicekontor i Skänninge.


Din profil
Vi söker dig som är starkt resultat- och affärsinriktad. Du är en skicklig förhandlare och har erfarenhet av internationella samarbeten och affärer. Vidare besitter du en förståelse för effektivt varuflöde och känsla för vad som är kommersiellt gångbart.

För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av kategoriarbete och inköp, gärna inom detaljhandeln. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom relevant område, förslagsvis inköp, ekonomi eller marknadsföring.

Övriga krav för tjänsten är:
• Körkort B
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i Office-paketet och vana av att arbeta i affärssystem

Som person är du driven och strukturerad. Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och förstår mekanismen för att lyckas med att positionera oss i en konkurrensutsatt marknad. Du är en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta, du hugger i och är inte rädd för att ta beslut. Tjänstens breda kontaktytor ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är affärsmässig i ditt agerande.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Schmidt på 073-854 71 35 (andreas.schmidt@skill.se) eller Matilda Ingeson på 0705-65 61 31 (matilda.ingeson@skill.se).

Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

19 november 2024

18 november 2024