OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en kvinna i 60+ åldern och bor tillsammans med Doris som är en golden retriever i centrala Ulricehamn. Vi söker nu efter tre kvinnliga assistenter som är i sina bästa år och som ser långsiktigt på sin anställning. Vår kund har MS och är rullstolsburen, hon behöver hjälp med det mesta som står på livets agenda såsom hygien, matlagning, städning, tvätt etc.
Vi söker nu efter dig som är lugn och sansad samt står med båda fötterna på jorden. Vidare bör du vara tålmodig, lyhörd och empatisk och ha förmåga att finna kreativa lösningar på uppkomna problem. Det finns tekniska hjälpmedel men du bör ha god fysik då det förekommer en del lyft. Det är viktigt att du har erfarenhet av hund då du kommer att gå ut och rasta Doris, givetvis förekommer det även viss hund-vård. Vår kund ser gärna att du kan laga mat från grunden ex kalops och köttbullar och såklart kan du fixa god rulltårta eller sockerkaka till eftermiddagens fika. Är det fint väder så går ni en härlig promenad i solen, eller så tar ni bilen och åker till Ullared och shoppar.
Men det viktigast av allt är att det ”klickar mellan dig, vår kund och hennes hund Doris.
Kvalifikationer:
Goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
Att du gärna har vård-omsorgs erfarenhet/utbildning.
Erfarenhet av lyftteknik.
Erfarenhet av MS.
Erfarenhet av hundar, då du går ut och rastar kundens hund.
Att du är kvinna i + 30 års åldern.
Att du har goda matlagningskunskaper från grunden.
Är rökfri.
Körkort för att kunna köra kundens bil.
Att du ser långsiktigt på din anställning
Arbetstid/Varaktighet: 3 st. assistenter varav en av er kommer att vara arbetsledare. 70% tjänster. SLUV- Så länge uppdraget varar anställning. Rullande 3 veckors schema arbetstiderna är förlagda mellan kl. 8-21 med 1 timmas rast. Förslag på schema: V1: lördag, söndag kl. 8-21. //V2: onsdag och torsdag kl. 8-21. /V3: måndag, tisdag, fredag kl. 8-21.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 25 mars. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta (kontaktpersonens för och efternamn)på (mailadress) eller (telefonnummer).
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult