OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heimstadens organisation växer så det knakar och en av de senaste möjligheterna som öppnat sig, är den nya rollen som Marknads- & Kommunikationschef för vår svenska verksamhet. Vill du bli en del av ett bolag vars vision äratt förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes? I så fall är denna roll något för dig!
Vad innebär jobbet?
Som Marknads- & Kommunikationschef för Sverige spelar du en viktig roll i utvecklingen av vår kundresa för att optimera den totala kundupplevelsen. Genom att förstå och analysera behov från målgrupper i de olika stegen i värdekedjan ska du säkerställa en relevant och målgruppsanpassad kommunikationen på digitala och analoga plattformar.
Du kommer att vara ansvarig för att implementera koncernens marknads- och kommunikationsstrategi och bryta ner den till lokala aktiviteter; t.ex. SoMe, contentplaner, hemsida, nyhetsbrev, kundmagasin, kampanjer, marknadsföringsmaterial, partnerskap, sponsring och intern kommunikation. För att lyckas arbetar du både strategiskt och operativt, samt i nära samarbete med andra avdelningar som Corporate Communications, Sustainability och People & Culture.
Teamet består av sju personer varav fem är placerade i Malmö och två i Stockholm. Teamet arbetar med allt från digital marknadsföring till nyproduktion.
Ansvarsområden
Stärka Heimstadens varumärke genom att implementera koncernens marknadskommunikationsstrategi
Säkerställa en konsekvent varumärkesprofil och lokalisering för relevans hos målgrupp
Utveckla kundresa och målgruppsanpassa mot våra olika erbjudanden, ex studentboende, nyproduktion och kommersiella lokaler
Leda, implementera och utvärdera marknads- och aktivitetsplaner mot ställda KPI:er
Driva utveckling och optimering av digitala plattformar, ex hemsida och SoMe kanaler
Identifiera partners som stärker vårt varumärke och är i linje med vår hållbarhetsstrategi
Budgetansvar och uppföljning av fastställda nyckeltal
Tjänsten är en heltidstjänst där du rapporterar till vår VD för Heimstadens Förvaltningsorganisation, med streckad linje till koncernansvarig för Marknad & Kommunikation. Placering är på vårt huvudkontor i Malmö, med resor till våra olika kontor runt om i landet.
Du jobbar tätt i dialog med linjeorganisationen, är en del av vår svenska ledningsgrupp och samarbetar nära kollegor i de övriga Marknads- & Kommunikationsteamen i koncernen.
Vad ska du ha för erfarenhet?
Rollen kräver en kandidatexamen inom marknadsföring, journalistik eller kommunikation alternativt annat relevant ämne för tjänsten.
För att vara framgångsrik i rollen har du minst sju års erfarenhet av arbete inom marknadsföring och kommunikation. Extra meriterande är att du har arbetat i en internationell miljö och du behöver vara flytande i svenska och engelska då du kommer att kommunicera på båda språken, muntligt såväl som skriftligt, i din roll.
Då rollen innefattar personalansvar, behöver du ha erfarenhet av att leda andra. Extra meriterande är det om du tidigare ansvarat för personal på distans, då alla medarbetare inte sitter samlat.
Hur är du som person?
Vi växer idag så snabbt, både organiskt och genom förvärv, att vi lägger rälsen medan vi kör tåget. För att klara utmaningen och göra ett bra jobb i vår entreprenöriella och snabbväxande kultur, behöver du vara analytiskt lagd med en stor problemlösningsförmåga, samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är driven med egen initiativförmåga och med mod att ifrågasätta och hela tiden jobba för att hitta smarta (re) sätt att jobba.
Rollen innefattar ett antal direktrapporterande, vilket kräver att du behöver trivas med personalansvar och vara duktig på att ta folk, kommunicera och entusiasmera. Din attityd är alltid laget före jaget och du drivs av förbättring och utveckling, där du ständigt delar med dig att kunskap och idéer samtidigt som du är intresserad av att lära nytt. Då funktionen du ska leda även är en supportfunktion till resten av organisationen, behöver du brinna för service och samtidigt vara duktig på att delegera uppgifter som kommer in, till resten av ditt team.
Du behöver vara strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss här https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 21 mars 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Välkommen med din ansökan! (Vi väntar på dig - vad väntar du på?!)
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg