Är du redovisningsekonom med erfarenhet och en inspirerande teamleader?

Arbetsbeskrivning

Är du senior redovisningsekonom som trivs i en ledande och varierande roll? Är du trygg i din gedigna redovisningskompetens och kan leverera inom kort tid? Har du dessutom erfarenhet av att leda en grupp och är van att arbeta operativt samt med ständigt förbättringsarbete? Vill du dessutom jobba på ett framgångsrikt företag i byggbranschen med högt i tak? Då har vi jobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att arbeta operativt med företagets detaljhandels- och fastighetsverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Leda gruppen (5 pers) som ansvarar för löpande redovisning
Praktiskt arbete med löpande redovisning och avstämningar
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Myndighetsrapportering
Moms – och skattefrågor
Kontakt mot revisorer och myndigheter
Kontinuerligt förbättringsarbete – utveckla processer och rutiner för gruppen

Kvalifikationer
För att axla denna roll krävs det att du har minst 7 års relevant arbetslivserfarenhet från medelstort till större bolag med kvalificerade redovisningsuppgifter. Vidare är du van att arbeta operativt, har erfarenhet av att leda personal och är trygg i din ledarroll. Du kan jobba med stort som smått och har god datorvana.

Minst 7 års redovisningsarbete
Vana vid operativt arbete
Erfarenhet av och trygghet i att leda grupper
Snabblärd & god systemvana
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Personlighet
Som person ser vi gärna att du är engagerad, positiv och har ett starkt driv och är ansvarstagande. Det är viktigt för dig att nå resultat och du ser möjligheter och lösningar i ditt dagliga arbete. Du är prestigelös i ditt sätt att arbeta och föredrar ordning och reda. En ”hands on”-person som ser till att arbetet blir korrekt utfört från start till mål och som har en god social kompetens.

Engagerad & positiv
Driven, lösningsorienterad & resultatinriktad
”Hands on”-person
God social kompetens

Mer om tjänsten

Omfattning: Heltid
Placering: Solna
Start: Snarast möjligt
Konsultuppdrag 8-9 månader

Välkommen att kontakta Lilian Norin, rekryteringskonsult på 0708-571 151 eller via mail: lilian.norin@andara.se om du har några frågor om företaget och tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024