OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu erbjuds en möjlighet att arbeta hos en av Sveriges ledande fastighetsförvaltare som är i ett mycket expansivt skede! För vår kunds räkning söker vi en ekonomisk förvaltare för ett heltidsuppdrag med början den 1 november och i minst nio månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I din roll som ekonomisk förvaltare har du ansvaret för ekonomin i de bostadsrättsföreningar du har hand om. Du kommer till din hjälp att ha ett mycket kraftfullt och kompetent affärssystem som underlättar mycket av arbetet. Ett genuint intresse för system och goda kunskaper i Excel kommer att vara framgångsfaktorer i det här uppdraget tillsammans med dina gedigna ekonomikunskaper. Företaget har kontor i både centrala Stockholm och Uppsala och det går att arbeta från båda orterna.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att bland annat arbeta med löpande redovisning, avstämningar, deklarationer, inkomst- och fastighetsskatt samt månadsbokslut. Meriterande är om du även kan göra årsbokslut och årsredovisning men det är inte ett krav. Eftersom du är företagets kontaktperson mot kunden så det är viktigt att du är bekväm i att bemöta olika typer av människor där din kommunikation kommer att ske genom affärssystemet, email, telefon och även fysiska möten.
Vem är du?
Vi söker dig som är erfaren inom BRF och självständigt kan sköta ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Du har troligen eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna från universitet eller högskola. Du är kompetent inom redovisning och har erfarenhet från arbete med bokslut i mindre eller medelstora verksamheter, kanske har du arbetat på en redovisningsbyrå? Har du erfarenhet av arbete med budget eller annat analysarbete ser vi det som ett plus.
Som person är du trygg i din yrkesroll och tycker om att ta ansvar, bygga långvariga kundkontakter och att vara en del av ett växande dynamiskt företag. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift och kan självständigt strukturera ditt arbete. Det är också viktigt att du har lätt att samarbeta med andra människor och har en förmåga att kunna lyssna, kommunicera och lösa problem på ett professionellt och konstruktivt sätt.
Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av november och pågår minst nio månader framåt med goda möjligheter till förlängning och du kommer att vara anställd av Poolia Finance. Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.