OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Starweb kan i så fall erbjuda möjligheten att samtidigt ha kul och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor.
Om tjänsten
På Starweb brinner vi för digital handel! Vår kundbas växer och Starweb söker nu en Account Manager som drivs av att utveckla kunderna hos en aktör som rör sig i framkanten av e-handel och försäljning på nätet.
Vi erbjuder en spännande tjänst med goda möjligheter till personlig utveckling där vi hjälper främst nya kunder till Starweb att maximera sin e-handel.
Starweb är en sammansvetsad och engagerad grupp på över 25 personer fördelat på team inom design, utveckling, support, sälj och marknadsföring.
Vi sitter centralt i trevliga lokaler i Malmö och strävar efter att ha en god balans mellan arbete och fritid. Du erbjuds därför bra arbetsvillkor, pension, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.
Vi söker dig som tycker om att bygga långvariga relationer. Du har säkerligen ofta fått höra att kunden köper från ert bolag på grund av att det är du som är kontaktperson. Vi tror att din inställning, ditt engagemang och din förståelse för kvalitét kommer vara direkt avgörande för hur du kommer att lyckas i din roll. Relationen med kunderna är oerhört viktig, och ett kvalitativt sälj utgör grunden för vår tillväxt.
Du kommer arbeta främst med nykundsförsäljning och i andra hand med utveckling av befintliga kunder. Utöver kärnverksamheten som är en e-handelsplattform har vi även en lång rad andra tjänster.
Genom att hjälpa Starwebs potentiella kunder att växa, så växer även Starweb med dem.
Vi erbjuder
På Starweb finns det stort utrymme för eget ansvar och kreativitet i en entreprenörsmässig atmosfär med skickliga kollegor. Starweb växer och det finns möjlighet att vara med och bidra med idéer och utvecklas i din roll som Account Manager hos oss. I rollen förekommer en del resor inom Sverige.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Account Manager på Starweb kommer att vara:
Nykundsbearbetning och kundutveckling inom hela säljprocessen
Upsales och utveckling av befintliga kunder
Budget- och resultatansvar
Utveckla långsiktiga kundrelationer för ökat engagemang och ökat affärsvärde
Vara delaktig i kreativa lösningar och bidra till affärsutveckling inom säljorganisationen
Du har
Aktuell kunskap inom e-handel är meriterande och minst 3 års tidigare erfarenhet i en säljande roll.
Haft en roll där service och rådgivande inslag varit viktiga för resultatet
God förståelse mellan teknik och affärsnytta
Ett intresse för den digitala utvecklingen som sker inom marknadsplatser, digitala marknadsföringskanaler, e-handel etc
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, och har goda kunskaper i engelska
Möjlighet att resa och hantera några övernattningar i månaden i samband med kundbesök
Om Starweb
Starwebs e-handelsplattform är byggd för tillväxt. Våra e-handlare kan sälja online, internationellt eller i fysisk butik.
I snart 20 år har Starweb haft nöjet att följa många verksamheter på deras e-handelsresa. Vi jobbar med ren e-handel, kombinationen av fysisk butik och e-handel samt satsar stort på B2B e-handel.
Idag har Starweb över 600 nöjda e handlare - såsom bl.a Ditec, Arla Foods, Orkla Foods och Sveriges Radio!
Ansökan
Ansökan innehållande CV, personligt brev, gärna referenscase och löneanspråk skickas via e-post till petra.wallenberg@starweb.se
Lön: Fast månadslön med provision
Arbetstid/Varaktighet: Heltid. Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Petra Wallenberg
Vi har löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan.
pssst. Vi har gjort vårt medieval för våra rekryteringar och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.