OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du goda ledaregenskaper, samt drivs av att utveckla och förbättra både kundrelationer, team, medarbetare och administrativa rutiner? Då kan tjänsten som Administrativ teamledare på Stena Recycling vara något för dig!
Verksamheten som du kommer jobba i finns i Värmland och Dalsland, där man tar hand om industriellt avfall såsom järn, metall, farligt avfall, papper, plast och alternativa råvaror. Stena ger uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning igen.
Tillsättning sker efter överenskommelse, välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som Administrativ teamledare har du ansvar för 6 medarbetare i Karlstad och Åmål. Din huvuduppgift är att leda i förändring, utveckla kundrelationer, team och medarbetare på ett affärsmässigt sätt. Du säkerställer att teamets arbete utförs med kvalitet och följer Stenas riktlinjer och rutiner (SWOA = Stena Way of Administration). Du kommer också delvis att arbeta operativt i verksamheten.
Teamets arbetsuppgifter består bl a av kundsupport främst via telefon och digitala kanaler, merförsäljning, logistikfrågor, invägning av material, ekonomi samt avtals- och registerhantering. Du har ett nära samarbete med Administrativ chef, berörda Filialchefer, övriga Administrativa teamledare i regionen, men även många andra kontaktytor inom företaget. Du är nyckelfiguren i kontakten med dem och kunderna så att de upplever bästa möjliga service.
Personal- och arbetsmiljöansvar ingår i tjänsten och du kommer rapportera till Administrativ Chef i Region Mitt. Placeringsort är Karlstad, men en del resor ingår i tjänsten. B-körkort och egen bil är ett krav.
Tjänsten inleds med 6 månader provanställning. Bakgrundskontroller kommer att utföras.
Vem är du?
Vi söker dig med minst 5-års relevant yrkeserfarenhet, gärna inom administration, kundsupport och försäljning. Krav för tjänsten är tidigare erfarenhet från en roll i ledande befattning, till exempel arbetsledning eller projektledning. Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning inom administration, marknad eller ekonomi.
För att passa i rollen behöver du vara en naturlig ledare med en ärlig och öppen ledarstil. Du sätter dina medarbetare i centrum och är en lyhörd vägvisare. Som person är du prestigelös och duktig på att planera, prioritera och organisera. Vidare har du affärsförståelse, är mål- och resultatorienterad och tycker om problemlösning. Du drivs av att arbeta i en verksamhet med högt tempo och snabb förändringstakt.
Om verksamheten
På Stena Recycling börjar det med dig! Vi är Sveriges ledande återvinningsföretag med 1650 engagerade medarbetare. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir allt viktigare. Eftersom vi är ett familjeägt företag har vi också ett längre perspektiv på människor, miljö och kunskap. Här kan du utvecklas i många riktningar. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig. Läs mer om oss på: https://www.stenarecycling.se/karriarportal och följ oss gärna på Instagram #lifeatstenarecycling
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02