Är du stödet mitt i krisen?

Är du stödet mitt i krisen?

Arbetsbeskrivning

Engagerad Operatör till krisjouren på Stanley Security


"FOR THOSE WHO MAKE A DIFFERENCE” genomsyrar vår verksamhet på STANLEY Security. Vårt säkerhetscenter är Europas mest klassificerade säkerhetscenter vilket innebär att vi ständigt arbetar efter högt uppsatta krav och mål. Hos oss får du vara med och leverera de bästa och senaste lösningarna inom säkerhet till säkerhetsklassade kunder så som myndigheter, kommuner och större företag. Vi erbjuder hela säkerhetskedjan; från riskanalys och säkerhetsteknisk design, till installation, driftsättning och underhåll. Genom moderna larmcentralstjänster erbjuds också virtuell bevakning och rondering samt krisjour. Som anställd hos oss får du vara med på en spännande resa i att upprätthålla och vidareutveckla STANLEY Security’s status på marknaden. 


Har du tidigare erfarenhet av service och är nyfiken på en utmaning där du får vara med på en spännande resa och bidra till att göra skillnad med hjälp av din sociala kompetens? Vi söker just nu dig som är relationsbyggande och engagerad samt driven till att leverera högkvalitativ service i en roll där du får arbeta med kunder som befinner sig i komplexa säkerhetsrelaterade situationer. Låter detta spännande för dig? Då kan rollen som operatör till STANLEY Security's krisjour vara något för dig! Läs vidare om rollen nedan.

På vår krisjour kommer du att arbeta i en verksamhet som är bemannad 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Inledningsvis kommer du få en omfattande introduktion samt utbildning till arbetet och dina arbetsuppgifter. Därefter förväntas du arbeta självgående och därför även ha en förmåga till att ta egna initiativ och vara problemlösande. Din roll är självständig och du kommer att ta emot inkommande ärenden och agera direkt på dessa genom att analysera situationen och sedan ge våra kunder rekommendationer och stöd enligt föreskrivna mallar. Genom att dessutom följa upp och dokumentera ärenden agerar du konsultativt och administrativt stöd gentemot våra kunder.

 

 Vi erbjuder:


• En kommunikativ roll med konsultativt ansvar gentemot våra kunder, där du får agera mentor och expert inom säkerhetsrutiner samt använda din sociala kompetens i den dagliga kontakt med externa och interna parter
• Utveckling och närvarande chefer - Vi lägger stor vikt vid att våra medarbetare utvecklas i sina roller. Du kommer därför att ha en dedikerad team leader som följer upp ditt arbete. Vi värnar även om interna karriärmöjligheter. För rätt person finns därför möjlighet att på sikt utvecklas med oss.
• En positiv kultur – Du bli en del av vårt moderna säkerhetscenter på Kungsholmen, som kännetecknas av passion och hängivenhet för säkerhet, kvalité och kundnytta. Men som även fokuserar mycket på att ha kul tillsammans på jobbet. Hos oss är engagemanget högt och fika och walk and talks viktiga inslag!

Du kommer till exempel att:


• Ta emot inkomna krisärenden via telefon.
• Ta fram stöd och rekommendationer och skärddarsy lösningar utifrån kundens behov - en möjlighet att utveckla din kompetens inom bland annat service- och kommunikation.
• Bevaka och följa upp ärenden utifrån säkerhetsgrundade riktlinjer.

Dina erfarenheter:


• Erfarenhet av kundservice.
• Förmåga att uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på såväl engelska som svenska, då god kommunikationsförmåga är en stark förutsättning för att arbetet ska kunna genomföras på ett önskvärt sätt. Dessutom används språket i det dagliga arbetet i form av rapportskrivning.
• Datorvana och bekväm vid långa stunder framför flertalet bildskärmar samt användande av telefon som arbetsverktyg.

Meriterande: 


• Erfarenhet inom krishantering.

Personliga egenskaper

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen ser vi att du drivs av att göra skillnad, är ansvarstagande och noggrann. I ditt arbetssätt är du vidare självgående och har en hög personlig mognad. Utöver detta behöver du även vara flexibel i ditt sätt att skapa relationer samt vara duktig på att kommunicera/samarbeta med olika typer av människor då du dagligen kommer ha kontakt både internt och externt. Tjänsten innefattar hantering av komplexa ärenden under tidspress vilket ställer krav på din problemlösningsförmåga. Då inkommande ärenden förutsätter direkt agerande krävs det att du kan behålla lugnet i situationer med stress, samt att du kan hantera uppgifter metodiskt. 

Företaget är inne i ett förändringsskede och för rätt person finns det stora möjligheter att växa och utvecklas med företaget. 

Omfattning: Heltid, dag. Du kommer att arbeta på ett rullande schema enligt en 5:2 modell (vecka 1: mån, tis, fre, lör, sön. vecka 2: ons, tor.) 

Plats: STANLEY Securitys huvudkontor i Stockholm (Lindhagensgatan 76).

Ansökan: Vi tar emot och hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan nu. Bifoga en kort motivering till varför du söker just denna roll.

Tjänsten är säkerhetsklassad. För att arbeta i denna tjänst behöver du därför genomgå en säkerhetsprövning, den består av en bakgrundskontroll, säkerhetsprövningsintervju, samt registerkontroll via Länsstyrelsen och Säpo. Innehar du en redan godkänd registerkontroll via Länsstyrelsen och Säpo kan detta påskynda rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för en bra arbetsmiljö med jämställda förhållanden och vi ser gärna sökande med olika bakgrunder. 

Tveka inte att höra av dig om du har frågor. Frågor besvaras av rekryterande chef, Kosovare, kosovare.mezini@sbdinc.com eller rekryteringsspecialist, Hana, hana.shakib@sbdinc.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Joel Svensson, Affärschef
010-458 8575
Ronny Sundkvist, Facklig företrädare SEF
010-458 85 65
Daniel Wilke, Produktionschef
+46 10 458 84 54
Johan Olsson, Regionchef
010-458 84 70
Jerry Svensson, Unionen
010-458 70 10
Henrik Thorén, Produktionschef
+46 10 458 86 15
Robert Hedwall, Facklig kontaktperson SEF
+46 10 458 84 12
Kristian Ottosson, Servicechef
+46 10 458 84 87
Anders Aourell, Facklig representant SEF
+46 10 458 83 35
Anders Aourell, Facklig representant SEF
010-4588335

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STANLEY Security Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

Box 12545
None

Postadress

Box 12545
Stockholm, 10229

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024