OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nu söker Wahlstedt Sagreryd en Fondadministratör till Financial Services på deltid. Wahlstedt Sageryd Financial Services AB är ett fullserviceföretag i finansbranschen. De tillhandahåller tjänster och systemlösningar till fondbolag, institutionella placerare och diskretionära förvaltare. De är idag cirka 40 medarbetare. Kontoret ligger i centrala Stockholm. Nu söker de en deltidsresurs som kommer att stötta upp i deras team.
Din roll
Som Fondadministratör ingår du i ett backofficeteam där du är med och stöttar upp i det löpande arbetet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer, andelshantering samt navkursberäkningar. Arbetet innefattar även bokföring och redovisning av värdepappers- och andelstransaktioner. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, depåbanker och andra motparter. Kvalitet i leveranserna är en grundläggande framgångsfaktor.
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Omfattning: Deltid, cirka 1-2 dagar i veckan
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer
- Navkursberäkningar
- Bokföring och redovisning av värdepappers- och andelstransaktioner.
Din profil
För att du ska trivas i den här rollen krävs ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Wahlstedt Sageryd följer checklistor och rutinbeskrivningar för att säkerställa kvaliteten i deras leveranser. De håller mycket hög servicenivå gentemot deras kunder. Därför är förmågan att kommunicera internt och externt samt skapa goda arbetsrelationer en förutsättning. Arbetet kräver att du tar stort ansvar för dina uppgifter men också att du har god samarbetsförmåga då gruppen har ett övergripande gemensamt ansvarar för att arbetet utförs korrekt.
Vi söker dig som har en genomförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi samt påbörjad eftergymnasial utbildning inom relevant område så som ekonomi, finans, revision, etc. Vi ser gärna att du är inne på ditt andra år.
Utöver detta önskar vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt goda kunskaper i Excel. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och finans och/eller fondadministration/backoffice.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer 070-7673165 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)