OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För våra kunders räkning söker vi sociala, flexibela & kundmedvetena support-tekniker.
Din profil
Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.
Rollen:
Som supporttekniker supporterar man våra kunders användare via telefon, mejl, chatt och remote, vanligtvis i Windowsmiljö. Våra kunder finns över i Storstockholm varför det är viktigt att man har ett flexibelt tankesätt och förmåga att hantera olika människor och företagskulturer.
För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:
Supportera MS Office 2013/16
- Office 365 och kringliggande tjänster
- Supportera datorer med Windows 7 & 10
- Administration i Active Directory
- Felsöka hårdvara och kringutrustning
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Kännedom om ITIL
- Vilja använda telefon som en del i ditt dagliga arbete
Meriterande om du har kunskap innom
- Windows server
- Nätverk
Som konsult hos IT-bemanning behöver kunna kommunicera obehindrat, tydligt och pedagogiskt på svenska och engelska i både tal och skrift, I din roll kommer ha daglig kontakt med svensktalande användare.
Intresserad?
Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor hänvisar vi till ansvarig konsultchef Magnus Hutter-Rehrl, magnus.hutter-rehrl@itbemanning.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby