OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visste du att du kan jobba med unika och världsledande teknik- och IT-lösningar på Sveriges Radio? Som Heldpesk- och Supporttekniker är du med och ger support till våra användare med den nya teknik som gör att vi kan fortsätta ligga i framkant och göra radio i världsklass. Mitt i händelsernas centrum blir du en viktig del av ett företag som värnar om demokrati, det fria ordet och alla människors lika värde.
Här får du vara med och säkerställa varje sändning till våra miljoner lyssnare.
Vi är drygt 200 teknik- och ljudentusiaster som sitter på flera orter runtom i Sverige och hos oss hamnar du i en tekniskt komplicerad miljö där samarbete är A och O för att nå nya framgångar. Då vi utvecklar mycket av vår teknik själva är det jätteviktigt för oss att utforska nya teknologier och metoder. Med en mix av lång erfarenhet, ny innovation, en mångfald av infallsvinklar och agil metodik kan vi fortsätta att göra radio i världsklass!
Som Helpdesk Supporttekniker kommer du att ingå i en grupp med 17 kompetenta kollegor med ansvar att Sveriges Radios Helpdesk, Service Desk och Support finns tillgängliga för verksamheten när de behöver stöd och felavhjälpning. Som medarbetare i Helpdesk ingår dokumentation, konfigurering och installation av mjukvara och hårdvara. Periodvis exempelvis vid större generationsutbyten av datorer kommer du även att arbeta ännu närmre Teknikenhetens olika leveransteam och på olika platser med installationer i Radiohuset
Det dagliga arbetet sker i processer baserade både på ITIL och på agil arbetsmetodik.
Är du framåtlutad, nyfiken och social och gillar att utvecklas tillsammans med andra?
Som tekniker är du en oerhört viktig samarbetspartner för Sveriges Radios alla avdelningar. Du brinner för kundmötet och att ge support, både i telefon, men även i ute i verksamheten. Att ha en positiv energi och att ge service med det lilla extra kommer naturligt för dig.
För att kunna bidra i rollen som Helpdesk/Supporttekniker ser vi gärna att du har följande:
• Goda kunskaper Win 10
• Kunskaper i MS AD, SCCM och Exchange
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Grundläggande kunskaper om hårdvara
• Grundläggande kunskaper om olika operativsystem
• Erfarenhet från större klientutbytesprojekt med tillhörande logistikarbete
Har du tidigare haft en liknande roll i Helpdesk/Support är det en merit.
Du behöver vara kommunikativ i såväl tal som skrift. Vi lägger stort värde i personliga egenskaper som noggrannhet, samarbetsförmåga, initiativ och en vilja att lära sig. Vi sätter våra användare i fokus, du skall gilla kontakten men människor. Det, ditt teknikintresse och dina tekniska kunskaper är det som driver och motiverar dig på arbetsplatsen. Du är även van att arbeta självständigt.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är ett vikariat på ca ett år med start så snart som möjligt. Tjänsten är stationerad i Stockholm.
Introduktion sker på plats i Radiohuset.
Är du en teknikintresserad människoälskare som vill vara med och garantera våra lyssnare kvalitetsradio? Då skall du inte vänta inte för länge med att skicka in din ansökan eftersom vi hanterar dessa löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Frågor om tjänsten: Andreas Haglund, gruppchef, telefon 08-784 28 48
Frågor om rekryteringen: Paula Trost, HR-partner, telefon 08-784 28 93
Facklig kontakt: Fackliga organisationer vid Sveriges Radio är Journalistförbundet, Unionen, SACO och Ledarna. Samtliga nås via växeln, telefon 08-784 50 00.