OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi engagerade, serviceinriktade och självgående administratörer med utökat uppdrag som lokal huvudadministratör till Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen.
Rollen som administratör med utökat uppdrag som lokal huvudadministratör kräver att du trivs med att ta egna initiativ och driva arbetet i Time Care-systemen framåt. Det är ett mycket självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Som lokal huvudadministratör är du ett stöd inom förvaltningen till våra chefer, medarbetare och administratörer i TimeCare-systemen. I din roll är du systemansvarig och tilldelar behörigheter samt introducerar/utbildar i TimeCare-systemen. Du blir vår systemexpert och löser olika problem och felaktigheter som uppkommer i systemen.
Vidare kommer du kontinuerligt att vara del av nätverksträffar för staden-gemensamma nätverk för lokala huvudadministratörer. Som lokal huvudadministratör är du även stadsområdets länk till Intraservice. I din roll kommer du att skapa och upprätthålla goda relationer och professionella nätverk inom organisationen. Ibland kommer du att stöta på problem där du behöver identifiera kärnan till problemet och ta fram möjliga lösningar. Som lokal huvudadministratör är det därför viktigt att kunna arbeta systematiskt och strukturerat.
Du skapar goda förutsättningar för förvaltningen att driva och utveckla arbetet framåt. Det finns möjligheter att påverka utvecklingen framåt då det ej är helt fastställt vad rollen kommer innefatta. I dagsläget finns utvecklingsmöjlighet inom bemanningsplanering, att driva och utveckla utifrån både kort- och långsiktiga behov samt säkerställa att lagar och avtal följs.
Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, gärna med administrativ påbyggnad. Rollen kräver gedigen erfarenhet av TimeCare-systemen eller annat likvärdigt system och Personec, en förutsättning för arbetet är att du har mycket god förståelse för kopplingen mellan dessa system. Du har arbetat med administration för verksamheter med schemalagd dygnet-runt bemanning, då det är viktigt att du har god förståelse och en helhetssyn för personallogistik och dess lagar och avtal. Du ska också ha arbetat med bemanningsplanering/schemaläggning och ha en god förståelse för offentliga verksamheter. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med support.
För rollen krävs god kunskap och förståelse om kollektivavtal, arbetstidslagen och att du är van att hantera Excel. Du behöver också ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi söker dig med ett högt servicetänk och som genom att vara lyhörd och lösningsfokuserad kan fånga in våra verksamheters behov och hjälpa dem med möjliga lösningar. Du behöver ha förmågan att arbeta självständigt i din roll, ta initiativ och vågar ta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Som lokal huvudadministratör har du en nyckelroll inom ditt ansvarsområde i förvaltningen och det är viktigt att du tar ansvar för ditt uppdrag med verksamheternas bästa i fokus. Utifrån förvaltningens utvecklingsarbete behöver du kunna se möjligheter i förändring samt förmedla förändring på ett pedagogiskt vis. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att självständigt ha arrangerat utbildningar, både fysiskt och digitalt.
Det är viktigt att du kan se möjligheter och trivas i en roll som är under utveckling.
Vi söker dig som kompletterar övriga lokala huvudadministratörer i förvaltningen och som vill driva utvecklingen framåt tillsammans med oss!
Urval påbörjas under ansökningstiden, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag.
Låter det som uppdraget för dig?
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.