Är du teknikintresserad och gillar kundservice?

Arbetsbeskrivning

Har du en känsla för service samt ett stort intresse för IT? Vill du hjälpa våra kunder i deras driftmiljö? Sök tjänsten som supporttekniker! 

Hogia Infrastructure Services lägger stor vikt vid att leverera högsta kvalitet och expertkompetens för alla våra tjänster.

Områden vi arbetar inom är Microsoftsystem, molnlösningar, datakommunikation, säkerhetslösningar, projektledning och teknisk rådgivning, allt med drift av Hogias applikationer som kärnverksamhet.

Om tjänsten

Idag består vårt supportteam av tre personer och nu vill vi utöka med ytterligare en kollega. För att trivas i rollen som supporttekniker är det viktigt med ett tekniskt intresse och en vilja att arbeta med kundservice. Du kommer i huvudsak att arbeta med användarstöd och rådgivning i tekniska frågor över telefon, mail och webb till våra externa och interna kunder. Frågorna är varierande, allt från enklare användarfrågor till mer komplexa tekniska problem. Tjänsten kan på sikt även komma att innebära arbete med installationer, uppdateringar och felsökningar. Vi som arbetar här hjälps åt. Att få stöd och hjälp av andra i teamet är avgörande för vår framgång och därför är det viktigt att du är prestigelös och trivs med samarbete.

Är du vår nya kollega?

Vi tror att du har ett stort tekniskt intresse och är van att arbeta i Windowsmiljöer. Som person är du social och en serviceinriktad doer som får saker gjorda och trivs med kundkontakt och att bygga relationer. Vi ser gärna att du är effektiv och tar egna initiativ. Du är strukturerad och har en förmåga att kunna prioritera. 

Vidare har du en förmåga att kommunicera på både svenska och engelska med våra kunder samt medarbetare på andra bolag inom Hogia-gruppen. Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft produkter samt SQL men det viktigaste är att du är intresserad och nyfiken på att jobba med teknik. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. 

Att jobba hos oss 

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Låter detta intressant för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För denna tjänst genomför vi en bakgrundskontroll innan tillsättning.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Hansen
0303- 667 14
Linda Falk
0303-68893

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Infrastructure Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Haknäs
Stenungsund

Postadress

Hakenäs
Stenungsund, 44428

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024