OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för teknik och vill arbeta med integrationer, installationer och felsökning i komplexa system? Vill du göra skillnad och vara en del av vårt arbete för ett mer hållbart resande? Då tror vi att du kommer trivas hos oss på Hogia Communications!
Hogia Communications AB, en del av Hogia-gruppen, är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken i Sverige och Norden och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska och komplexa system inom kollektivtrafiken.
Vi levererar trafik- och resenärsledningssystem till både operatör och trafikhuvudmän. Vid Slussen i Stockholm, som är Sveriges mest trafikerade terminal, avgår det en buss var 30:e sekund där samtliga resenärer får information om sin resa via ett system från Hogia. Idag får hela 9 av 10 kollektivtrafikresenärer i Sverige information om sin resa via ett system från Hogia.
Om tjänsten
Vi söker dig som kan hjälpa våra kunder att hålla verksamhetskritiska system tillgängliga. Det sker både genom automatisk övervakning och i dialog med kund. Vårt system PubTrans består av Centralsystemen Base och DaRT, system för planerad tidtabellsinformation, realtidsinformation och avvikelseinformation. Till dessa har vi ett flertal kringsystem som bland annat Störningshantering och Trafikledning. Du kommer att arbeta med felsökning kopplat till databaser och integrationer samt med uppgifter som installationer och uppgraderingar. Andra arbetsuppgifter som förekommer är utbildnings- och driftsättningsuppdrag samt övriga uppdrag för kunds räkning. Det är med andra ord en bred roll med varierande uppgifter där den ena dagen inte är den andra lik.
Hos oss kommer du dagligen utmanas av teknisk komplexitet och det finns mycket att lära. Det är en av anledningarna till att vi tycker att vårt arbete är så roligt! Vi har få men stora kunder som vi har kontinuerliga dialog med. Samarbete och att vi delar med oss av vår kunskap är viktigt för oss. Du kommer att arbeta nära dina tre kollegor samt med utvecklare, produktägare och produktspecialister. Vi arbetar även nära vårt systerbolag, Hogia Public Transport Systems. Externt kommer du att ha kontakt med partners och kundernas IT-organisationer samt med användare som exempelvis trafikledare.
Är du vår nya kollega?
Det viktigaste för tjänsten är att du har ett stort intresse och nyfikenhet för teknik. Du får gärna ha erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete och har du dessutom erfarenhet av detta inom kollektivtrafik, eller annat transportområde, är det mycket meriterande. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ta ansvar samt att vara analytisk och lösningsorienterad.
Då vi har kontinuerlig kontakt med både våra nationella och internationella kunder behöver du kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Hos oss kan prioriteringsordningar skifta snabbt, därför är det viktigt att du är flexibel och att du trivs i en sådan miljö. Det är en stor fördel om du har kunskaper i Microsoft SQL Server, Windows Operativsystem och nätverkskunskaper.
Hos oss blir du del i ett team med god gemenskap och hög kompetens. Du kommer att få en omväxlande, självständig och ansvarsfull roll med stora personliga utvecklingsmöjligheter i Hogiagruppen.
Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan! Har du frågor eller funderingar? Kontakta Malin Bergström för mer information 0303- 72 56 44.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.