OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du stenkoll på bankomater eller har gedigen erfarenhet från annat el-mekaniskt servicearbete? Är du också en analytisk person som älskar utmaningen med teknisk problemlösning? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till ett stort internationellt bolag som jobbar med att leverera IT-lösningar för bank- och detaljhandelbranschen. Helpdeskfunktionen i Sverige befinner sig i en utvecklingsfas och man söker därför nya duktiga medarbetare. Här kommer du att ingå i en grupp bankspecialister som arbetar med 2nd line support med uppgift att lösa de mer komplicerade ärendena rörande hård- och mjukvara för bankomater. Du och dina kollegor stöttar 1st line supporten och servicetekniker ute på fält. Arbetet innebär mycket kontakt med servicetekniker och värdebolag via både telefon samt det interna systemet. I din roll ingår också att övervaka, konfigurera och underhålla detta interna övervakningssystem. Här dokumenterar du kända fel och uppdaterar kunskapsdatabasen. Det här är en roll med stora möjligheter att få vara med och påverka och förbättra verksamheten. På sikt kommer du även att få möjlighet att exempelvis vara med och utbilda företagets egen personal. Kravprofil - God teknisk kompetens gällande bankautomater - Erfarenhet av el-mekaniskt servicearbete - Mycket goda datorkunskaper - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en analytisk person med ett starkt logiskt tänk och ett brinnande intresse för teknisk problemlösning. Vidare är du social och trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Du har medvetet servicetänk och kan hantera olika typer av människor. Du delar med dig av dina kunskaper, är pedagogisk och strävar efter att alltid bli bättre på det du gör.