Är du Trafikverkets nya IT tekniker?

Arbetsbeskrivning

Gör din kompetens till en tillgång hos Trafikverket! Som IT-tekniker förstärker du vårt dedikerade supportteam med expertis och professionalism för att möta våra användares behov på bästa möjliga sätt.


Är du Trafikverkets nya IT tekniker?

Arbetsuppgifter

Som IT tekniker arbetar du med användarnära support och stöd som rör Trafikverkets IT-infrastruktur. Du ger support som omfattar IT-arbetsplatsen med klienter och dess kringutrustning såsom mobiltelefoni, skrivare, kontorsnätverk, mötesrum och digitala mötestjänster. Du felsöker, åtgärdar och svarar på frågor från medarbetare på Trafikverket.
I rollen arbetar du ärendebaserat och ansvarar för att aktivt arbeta med dina ärenden och ge återkoppling till användare och beställare. Utöver att ge fysisk support på kontoren du jobbar på så ger du även support på distans och stöttar användare via telefon, Skype och e-post. I arbetsuppgifterna ingår också att inventera och upprätthålla reservdelslager av viss arbetsplatsutrustning.
På Trafikverket möter vi varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Du kommer att ingå i ett engagerat och positivt team med kollegor som är spridda runt om i landet. Genom att ha en tät dialog och dagligen stötta och hjälpa varandra uppfyller vi våra gemensamma mål!
Resor i tjänsten kan förekomma då du vid behov kommer fungera som backup till tekniker på andra orter. 

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Jönköping. 
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 21
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Cristian Spjuth (cristian.spjuth@trafikverket.se), om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att kan sätta dig in i andras situation. Du arbetar på ett strukturerat sätt med fokus på ordning och reda och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du bidrar till helheten genom god kommunikation och i samverkan med andra. Det är också viktigt att du har en god problemlösningsförmåga och snabbt hittar lösningar på uppkomna problem.
Vi söker dig som har
gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som av oss bedöms likvärdig
minst ett par års aktuell arbetslivserfarenhet av att ge support på Microsofts produkter
minst ett par års aktuell arbetslivserfarenhet av att hantera IT-supportärenden på plats hos användare
B-körkort för manuellt växlad bil
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att ge support och guidning av Apples mobiltelefoner på plats hos användare
erfarenhet av att felsöka och felavhjälpa konferensrumsutrustning samt teknisk support vid större fysiska möten
vana av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, gärna Remedy ITSM


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


M365 + Azure specialist till IT-enheten | Tiohundra

M365 + Azure specialist till IT-enheten | Tiohundra

20 november 2024

IT-klientspecialist IT-enheten | Tiohundra

IT-klientspecialist IT-enheten | Tiohundra

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024