Är du tvåspråkig och har erfarenhet av IT support?

Är du tvåspråkig och har erfarenhet av IT support?

Arbetsbeskrivning

Är du tvåspråkig? (svenska och engelska) och vill arbeta med IT support hos ett stort bolag i byggbranschen?

Nu har du chansen att arbeta med IT support gentemot vår kunds egna anställda i Finland. Om du är tvåspråkig och vill arbeta på finska och hjälpa dina kollegor i Finland har du en fantastisk möjlighet i detta konsultuppdrag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

En tjänst där du kommer in och stöttar det finska teamet hos vår kund som behöver förstärkning. 

Du kommer att jobba i kundens lokaler men formellt vara anställd av TNG. För oss på TNG är det oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Du omfattas också av våra övriga förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Som konsult på TNG kommer du även ha en dedikerad och engagerad konsultchef vid din sida som har kontinuerlig kontakt med dig, arbetar för att du ska få en önskad utveckling i din yrkesroll samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• 1st/2nd linesupport för kundens interna användare via olika kanaler som telefon, email, web och vid behov onsite på huvudkontoret.
• Registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet Ivanti Service Desk System
• Hantering av IT-beställningar, hårdvara, mjukvara, licenser
• Problemlösning och felsökning av hårdvara och mjukvara främst inom Windowsmiljö
och Citrix

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Arbetet är tidsbegränsat till årsskiftet med option på förlängning en månad i taget.
Uppdraget innebär att avlasta det finska teamet med inkommande ärenden samt backlogg.

Detta uppdraget är aktuellt under den tid som det pågår olika aktiviteter för att harmonisera våra IT processer mellan våra team och skala ner arbetsuppgifter och ansvar i det finska teamet.

Arbetstiderna är 7.00 – 16.00 (6.00-15.00 kan förekomma)

VEM ÄR DU?

Du kommunicerar flytande på svenska och finska och har kunskaper inom området IT Service Management och relaterade processer, kompetens och teknik. Meriterande är om du har grundläggande ITIL kunskaper och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från Service Desk arbete.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024