OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en engagerad upphandlare som vill arbeta för ett samhälle fritt från diskriminering.
Enheten
Ekonomi- och inköpsenheten ansvarar för myndighetens ekonomistyrning och intern kontroll, inköp inklusive upphandlingar och avtal. Vidare ansvarar enheten för de verksjuridiska frågorna avseende förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt behandling av personuppgifter. Enheten består av en chef och sex medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
DO rekryterar en upphandlare för att främst arbeta operativt med upphandlingsarbete men tjänsten kan komma att innehålla inslag av utvecklingsarbete. Arbetsuppgifterna består av att arbeta med avrop och direktupphandlingar och stödja med administrativa arbetsuppgifter inom upphandlingar. Arbete kan även komma att omfatta planering och genomförande av tjänste- och varuupphandlingar. Arbetet omfattar hela inköpskedjan från förstudiearbete till avtalstecknande. Upphandlingsarbetet på DO genomförs i projektform där ansvarig upphandlare självständigt driver arbetet. Du samarbetar med övrig upphandlare på enheten i upphandlingsarbetet och med övriga medarbetare på DO inom upphandlingsfrågor. Arbetet innebär många kontakter inom myndigheten och ett nära samarbete med medarbetare på myndigheten.
Kravprofil
Vi söker dig med
• minst ettårig eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, inköp eller upphandling eller som DO bedömer har motsvarande relevans för upphandlingsarbete,
• minst ett års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet,
• kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och då främst Lagen om offentlig upphandling (LOU),
• mycket goda datakunskaper i MS Officepaket.
Du ska ha förmåga att
• vara serviceinriktad och ge kvalificerat stöd till DO:s medarbetare i frågor rörande upphandling,
• vara analytisk och lösningsinriktad och driva arbetet framåt utifrån verksamhetens behov,
• arbeta självständigt och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad,
• inge förtroende och ha hög integritet,
• samarbeta och skapa goda relationer,
• vara strukturerad och noggrann,
• uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande
• aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet.
Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Om DO
DO:s uppdrag är att arbeta mot diskriminering, såväl förekomsten av diskriminering som risker för diskriminering. Ledstjärnan är vår vision, ett samhälle fritt från diskriminering. Våra insatser inom kunskapsutveckling, kunskapsspridning, tillsyn och processföring har ett gemensamt och riktat syfte, att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter.
För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på http://www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/
Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Varje medarbetare har eget rum.
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.
I denna rekrytering samarbetar DO med SOURCE Executive Recruitment. Frågor om tjänsten besvaras av Monica Landmark via mobil 073-155 00 14 eller via e-post monica.landmark@source-executive.se.
Fackliga företrädare är Olle Andersson Brynja för Saco och Ammar Makboul för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.
Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 18 januari via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer LED 2020/515. Observera att vi inte ser din profilsida på LinkedIn som en inskickad ansökan och meritförteckning.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-handläggare Lotta-Karin Hansson
08-120 20 753
Utredare Annika Höög
08-12020700
Laine Nou Englesson
08-12020700
Charlotta Lindeberg
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020 700
Administrativ chef Nanna Sörling
08-120 20 700
Enhetschef Lovisa Strömberg
08-120 20 700
HR-chef Christina Ågren
08-120 20 700
HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot
08-12020700