OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag hos oss
Som skadesamordnare ansvarar du för att begränsa och återställa uppkomna skador i våra fastigheter. Det kan vara inne i våra hyresgästers hem eller i övriga delar av fastigheten. Vid upptäckt eller befarad skada besiktar, utreder och dokumenterar du skadans omfattning och orsak. Du driver hela skadeärendet från start till mål.
Du samarbetar med våra hyresgäster och olika specialistkompetenser inom vår egen organisation men framförallt har du externa kontakter med våra entreprenörer, underentreprenörer och försäkringsbolag.
Ditt fokus varierar mellan genomförande av skadebesiktningar i våra fastigheter och administrativ samordning av skadeärenden. Du projektleder och utreder händelser och föreslår insatser för återställandet av lägenheter och lokaler eller andra byggdelar. Skadedokumentationen registrerar du i Xpand Workspace.
Vem är du?
Vi letar efter dig med en gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot snickeri, el eller VVS. Du har flera års erfarenhet inom bygg- och fastighetsteknikbranschen och det är meriterande om du har varit arbetsledare inom området. Du har goda kunskaper i byggfysik, installationsteknik och utredningsmetodik. Entreprenad-, hyres- och försäkringsjuridik är även något du känner dig trygg med. Rollen kräver att du är en skicklig administratör som med lätthet kan sätta dig in i nya system, hantera, dokumentera, och handlägga ärenden av administrativ karaktär.
För att vara framgångsrik i rollen som skadesamordnare är du van vid projektledning och har god förhandlingsvana. Som person är du drivande, resultatinriktad och har ett strukturerat arbetssätt. Du är ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroende genom ditt engagemang. Vidare är du lösningsorienterad och har lätt att prioritera och organisera ditt arbete. Du trivs i mötet med hyresgästen och har förmågan att balansera krav och förväntningar samt har en gedigen känsla för bra service och bemötande. Vi ser gärna att du har intresse för bygg- och fastighetsteknik samt försäkringsfrågor.
Du har goda kunskaper inom Officepaketet och är van att arbeta med administration. I rollen krävs att du är en skicklig kommunikatör som med lätthet uttrycker dig tydligt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska. B-körkort är ett krav.
Vi är Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora och små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Hos oss får du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas. Vi är stolta över att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsplats där olikheter skapar framgång.
Om anställningen
Heltid
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse
Krav
Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot snickeri, el eller VVS
Flera års erfarenhet inom bygg- och fastighetsteknikbranschen
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Goda administrativa kunskaper
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Fastighetschef Björn Eriksson, 018-727 34 04 eller HR Generalist Yasmine Hollsten, 018-727 36 07. Vi gör löpande urval och intervjuer. Om vi hittar rätt person kan vi därför tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-12- 05.