Är du Uppsalahems nya supporttekniker inom IT & digitalisering?

Arbetsbeskrivning

På Uppsalahem har vi som mål att bli Sveriges bästa bostadsbolag! En viktig del i att lyckas är att nyttja alla de möjligheter som den allt mer digitala omvärlden ger. Vi vill nu förstärka IT-och digitaliseringsavdelningen med en stjärna på IT-support.

Om jobbet
Som supporttekniker hos Uppsalahem arbetar du nära hela bolaget med stöd och hjälp i alla möjliga frågor som rör vår digitala arbetsplats. Det kan handla om inställningar i mobilen, installationer, beställningar, felsökning eller hur man arbetar i något av våra system. Du utgår från Uppsalahems huvudkontor på Väderkvarnsgatan men kommer att hjälpa kollegor som är stationerade på våra kontor över hela Uppsala, oftast via fjärrverktyg men ibland på plats på deras arbetsplatser.

Dina arbetsuppgifter innebär b.la.

- Ge användarsupport till kollegor i digitala enheter och verktyg
- Arbeta med att identifiera förbättringsmöjligheter utifrån vanligt förekommande frågor
- Hålla vårt hjälpcenter uppdaterat med kunskapsartiklar, vanliga frågor/svar
- Löpande förbättring av supportprocessen så att antalet frågor minskar, t ex genom hjälp till självhjälp eller identifiera moment som kan automatiseras
- Administrera behörigheter och vårt AD


Din roll kräver därför en förmåga att förklara det tekniskt svåra på ett begripligt sätt för övriga inom bolaget.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en konsultativ roll och motiveras av direktkontakt med användaren. Du är pedagogisk och har en förmåga att guida användare genom sina tekniska problem oavsett IT-kompetensnivå. Dessutom är du lösningsorienterad, nyfiken och drivs av att själv utvecklas inom IT-området.

Du har:

- Minst 5 års erfarenhet av användarsupport i digitala enheter och verktyg
- Tekniska kunskaper om diverse allmänna applikationer och system
- Dokumenterade kunskaper och erfarenhet av att ge användarsupport i Microsoft365, Microsoft Windows, Microsoft Office, Microsoft Outlook, Active Directory, Microsoft Teams, Apple Ios, TCP/IP
- Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning


Det är meriterande om du har certifieringar och god kännedom om molntjänster, samt kunskap inom Microsoft SharePoint och Endpoint manager.

Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora och små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Hos oss får du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas. Vi är stolta över att vara en del av en öppen och inkluderande arbetsplats där olikheter skapar framgång.

Om anställningen
Heltid
Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse

Krav

- Eftergymnasial utbildning med IT- inriktning
- Dokumenterad kompetens av support inom Office/Microsoft 365
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort


Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta IT- och digitaliseringschef Åsa Engström, 018-727 34 05, eller HR Generalist Yasmine Hollsten, 018-727 36 07. Vi gör löpande urval och intervjuer. Om vi hittar rätt person kan vi därför tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-06-05 .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsalahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Box 136, Uppsala
None

Postadress

Box 136
Uppsala, 75329

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024