Är du vår blivande PROJECT COORDINATOR ?

Arbetsbeskrivning

Insight Events Sweden söker dig som redan har erfarenhet eller har stor fallenhet för Coordination Management. Det perfekta jobbet för dig som brinner för service management och administration.
Att vara Project Coordinator innebär att du bör vara van att hantera administration, många system, snabbt kan lyfta blicken, är noggrann med detaljer och kan växla mellan flera olika uppgifter i stundvis högt tempo. Vidare är du givetvis extremt serviceminded och sätter kunden, såväl de interna och externa i första rummet. Kanske har du jobbat i tex event eller hotellbranschen tidigare?
Som Project Coordinator har du övergripande operativt ansvar för dina projekt och områden, och jobbar som navet i koordinationen. Du jobbar tätt ihop med företagets olika team. Vidare har du kontroll över all logistik och samordning i eventkedjan vilket bland annat inkluderar:
Koordinering & kommunikation
– Koordinera talare och annat praktiskt kring föreläsningarna i samband med våra events – konferenser och kurser, tex skicka talarbekräftelser, lokalbesked, boka resor osv.
– Stödja sponsorer och utställare vid behov
– Koordinera våra deltagare med praktisk information inför, under och efter våra konferenser och kurser
-Koordinera digitalt och assistera digitala sändningar/event och dess projektplan
Säkerställa högkvalitativ leverans av våra event
– Administrera teknik och samordning kring föreläsningar och aktiviteter
– Beställning av Signage och branding i samråd med marknads- och säljavdelningen
– Uppföljning med kunder och talare efter avslutade projekt, som tex skicka utvärderingar, sammanställa dessa och dokumentera internt för utveckling framåt
Förvalta & utveckla
– Planera resurserna inom projektet
– Kostnadskontroll och budget
Vem söker vi? Färdigheter!
– Du är verbal och talar och skriver flytande svenska och engelska på en professionell nivå
– Att jobba med system och hantera det digitala är naturligt för dig
– Det är en fördel om du har erfarenhet av Coordination Management i en kommersiell miljö, B2B liksom att hantera externa leverantörer.
– Du är van eller har fallenhet att arbeta med budgetar och kostnadsuppföljning
– Du är mycket strukturerad med utpräglat starka organisatoriska färdigheter. Du har god framförhållning, är driven, ansvarstagande och uppmärksammar varje minsta detalj
– Du är bra på att hantera människor och har en utpräglad känsla för service
– Du är van att arbeta i högt tempo och kan hantera många parallella uppgifter
– Du har självklart goda kunskaper i Office paketet och håller dig uppdaterad inom området, och digitalt.
Om Insight Events: Vi genomför årligen närmare 70 konferenser och kurser inom en rad olika sektorer. Våra tusentals deltagare är beslutsfattare från både näringslivet och den offentliga sektorn. Vi ser ljust på framtiden och är ett företag i tillväxt. Företaget ingår i den franska koncernen Comexposium vilket ger en internationell känsla och en bra finansiell grund att stå på. På Insight Events ryms många roller! Bland annat databasadministratörer, projektledare, säljare, projektkoordinatorer, marknadsförare m.fl. Tillsammans jobbar vi mot samma mål: Att skapa, organisera och utföra de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.
Vi är drivna, ambitiösa och gillar högt tempo, är du också det – rekommenderar vi dig att söka tjänsten!
Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt på Fridhemsplan nära alla kommunikationer och bekvämligheter
Rollen är på heltid.
Tjänsten kommer tillsättas då fort vi hittar rätt kandidat. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande!
Mejla cv och personligt brev till Marita.Wallin@insightevents.se samt till Josefine.lindblad@insightevents.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insight Events Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Postadress

Sankt Göransgatan 57
STOCKHOLM, 10386

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024