OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FM centrum är landstingets facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt ny vårdbyggnad i Finspång.
Vårt mål är att tillhandahålla landstingets verksamheter tjänster med hög kvalitet och tillgänglighet.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu medarbetare till vår kundtjänst som ska hantera inkommande frågor och ärenden gällande Facility Management-tjänster. Du kommer att ta emot samtal och webbförfrågningar, hantera dessa i olika ärenderegistreringssystem och omsätta kundens önskan i handling. Du kommer även att utveckla och uppdatera frågor och svar i vår FAQ-funktion. Du inom kundtjänst är första kontakten för landstingets verksamheter och är därmed FC:s representant. Kundtjänst ska:
• vara en väg in för alla ärenden
• svara på frågor och hjälpa personen vidare
• kvalitetssäkra att fel och brister åtgärdas
• vara utvecklingsinriktad
• vara tidseffektiv
I tjänsten ingår även låsadministrativa arbetsuppgifter såsom behörighetshantering och registrering i passersystem.
Utbildning och erfarenhet
Du har minst gymnasieexamen och åtminstone två års erfarenhet av kundtjänstarbete, samt har god systemvana, både avseende telefonisystem och CRM-system. Erfarenhet av arbete med sharepoint är meriterande. Har du också erfarenhet av låsadministrativa arbetsuppgifter kan det vara meriterande.
Personliga egenskaper
Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt håller tidsramar. Under arbetets gång behåller du ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du är välformulerad och engagerad i dina möten både via telefon och vid faktiska möten, även i dina kontakter via e-post. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och tycker om att hjälpa andra. Då större delen av våra kundkontakter sker via telefon är det viktigt att du tycker om att möta andra människor den vägen. Du har även mycket god samarbetsförmåga och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med början den 1 november 2013 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Kerstin Larsson, Enhetschef för FIXA kundtjänst, 010-103 72 32.
Mattias Vassberg, medarbetare i FIXA kuntjänst, 010-103 01 31.
Facklig företrädare för Vision är Camilla Berlin, 010-103 86 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 september 2013.
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Landstinget i Östergötland