OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Ett utvecklande samt utmanande arbete för dig som är nyfiken, vill jobba för ständiga förbättringar och skapa långsiktiga relationer! Inom SSABs Division Special Steels säljer vi en betydande andel av volymen plåt från Oxelösund. Det ställer krav på effektiva och stabila processer samt ständig utveckling av våra system. Vi behöver kontinuerligt förändra arbetssätt och system för att vara en konkurrenskraftig leverantör av plåt till våra kunder. För att genomföra projekten behöver vi stärka upp med en Projektledare som ska fokusera på vårt interna processutvecklingsarbete inom Supply Chain.
SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta stål och seghärdade stål. De utvecklar höghållfasta stål med kvalité i världsklass och tillhandahåller tjänster för bättre prestanda utifrån ett hållbarhetsperspektiv. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton. SSAB erbjuder dig en möjlighet att få vara med på deras spännande resa att som världens första stålföretag ta klivet mot en fossilfri ståltillverkning.
”Följ med oss på vår hållbarhetsresa till en starkare, lättare och mer hållbar värld”. Det här är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs på ca 12 månader med möjlighet till anställning.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Projektledare kommer du organisatoriskt att tillhöra System & Digital Services men arbeta för hela Supply Chain organisationen inom Division Special Steels. Stor del av arbetet är med fokus på att driva projekt med ansvar för allt från projektinitiering, införande och avslut av projekt för överlämning till förvaltning i verksamheten. Vi erbjuder dig en möjlighet att utveckla dig själv och bredda din erfarenhet av att driva projekt och bidra till att Supply Chains processer utvecklas och förbättras inom SSAB.
Exempel på projekt som vi har planerat och som skall genomföras är;
- Nytt arbetssätt och process för exportdeklaration och tullning
- Nytt arbetssätt och process för transport ledning och planering (TMS)
- Processkartläggningar/processutveckling för att automatisera processer
Du kommer även arbeta med olika projektledningsmodeller/metodiker i det här arbetet och du blir en projektledare med många gränssnitt och du kommer också att arbeta med SSABs övriga divisioner i vissa projekt. I ett normalläge förekommer visst resande i tjänsten.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du;
- Har en akademisk examen inom exempelvis IT/datavetenskap, ekonomi eller ingenjörsexamen.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet i anknytning till samtliga, eller någon av områdena: Supply Chain/Logistik/IT/Projektledning.
- Har projektledarutbildning eller erfarenhet att självständigt driva projekt.
- Har god förståelse för Supply Chain flödet eller logistikerfarenhet.
- Trivs i en central roll där du driver projekt utan att besitta all kunskap själv, men har specialister i vår organisation till din hjälp.
- Har förmågan att sätta upp delmål och ta projekten vidare trots utmaningar med att lösa alla delar på en gång.
- Du har god struktur samt är duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt på svenska samt engelska.
Vi söker dig som har förmågan att driva projekt självständigt utan att alltid ha tillgång till all fakta. Vidare är du en person som uppskattar att arbeta i team och du har förmågan att påverka ditt team till att leverera tillsammans. Du är en duktig kommunikatör, du har självförtroende i kombination med en ödmjukhet inför din uppgift. Du har en innovativ och nyfiken sida som arbetar för ständiga förbättringar och du vågar lita på din känsla. Du förstår vikten av att själv bygga samt stärka relationer som behövs för att verksamheten tillsammans ska nå uppsatta mål.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;
Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84