Är du vår koordinator till Hemtjänsten?

Är du vår koordinator till Hemtjänsten?

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Hemtjänst är en lagstyrd verksamhet som möjliggör för människor att bo kvar hemma så länge som möjligt och med hjälp av våra insatser leva ett självständigt liv. Vi arbetar med stöd till främst äldre personer i deras hem och med utgångspunkt i myndighetsbeslut. Flera kunder har även hälso- och sjukvårdsinsatser. Vi har ett starkt kundperspektiv i allt vi gör.

Hemtjänsten växer och vi söker nu en till två koordinatorer som vill bli en del av vår utvecklingsresa. Trivs du när det händer saker, kan du vara den vi söker!



ARBETSUPPGIFTER
Vi har ansvar för den kommunala hemtjänsten alla dygnets timmar och inom enheten finns även en mindre pool, en nattpatrull samt en grupp som arbetar enbart med trygghetslarm i centrala Enköping. Samverkan med flera olika aktörer internt och externt är en central del av uppdraget som koordinator och det är viktigt att du ser nödvändigheten med det för kundens bästa. Som koordinator har du ansvar för ett eget område, men du behöver även ta ansvar för att andra områden vid frånvaro av kollegor. Du arbetar dagtid måndag till fredag.

I uppdraget som koordinator är du spindeln i nätet, hanterar den dagliga logistiken och har en nyckelroll för att få dagarna att fungera på bästa sätt. Du arbetar på uppdrag av enhetschef och är nära hemtjänstpersonalen. Vidare har du regelbunden kontakt med sjuksköterskor, biståndshandläggare, kunder, anhöriga och andra aktörer i kundens närhet.

Vidare arbetar du med:
• Planerar kundernas insatser med utgångspunkt i biståndsbeslut.
• Schemaläggning och bemanning av personal.
• Deltar i kvalitetssäkrings- och utvecklingsarbetet både i den egna gruppen och övergripande inom hemtjänstorganisationen.
• Dagligt arbete i olika system.



KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell i den här tjänsten behöver du:
• Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
• Behärska svenska i tal och skrift.
• Relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget.
• Förstå och kunna hantera olika digitala system.
• Ha god administrativ vana i digitala system.

Meriterande för uppdraget är:
• Erfarenhet av att arbeta som koordinator/samordnare/planerare inom hemtjänst eller motsvarande uppdrag.
• Arbetat i systemen Lifecare planering, Medvind, Lifecare utförare, Lifecare Mobil omsorg och Phoniro Care.
• B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg, stabil och har god självinsikt och du kan skilja på det personliga och det professionella. Du har ett flexibelt förhållningssätt och har en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Vi ser det som självklart att du tar ansvar för din uppgift och kan ta beslut självständigt, och du har en god förmåga att planera ditt arbete.
Vi ser att du är lösningsfokuserad, gillar utmaningar, ser helhet och sammanhang. Du arbetar bra med andra människor, är serviceinriktad, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt och smidigt sätt, även i en stressad situation.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

None
Enköping, 74580

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

20 november 2024