Är du vår koordinerande stjärna inom People & Culture?

Arbetsbeskrivning

Kom och bli en del av ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med cirka 150 000 bostäder i 10 länder och ett fastighetsvärde om 306 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra 2100 medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som en efterlängtad People & Culture Coordinator med fokus på struktur, effektivisering och administration.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett bolag med en fantastiskt stor tillväxtresa, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag!
Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential! Rollen är bred och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap, där du själv med din kompetens har möjlighet att stötta organisationen.
Du är placerad i fina lokaler på vårt huvudkontor i Malmö, där härliga och kompetenta kollegor väntar. Då du supporterar hela landet kommer du även att vara ute på våra lokala förvaltningskontor ibland och har du behov av att arbeta hemifrån finns det även möjligheter till det.
Vad innebär rollen?
Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer;
En Head of People & Culture - din direktrapporterande chef, som precis som dig är placerad i Malmö
Tre People & Culture Business Partners - en placerad i Malmö, en i Norrköping och en i Gävle
På samma kontor finns även sju kollegor som arbetar med People & Culture på koncernnivå, som även dem blir nära kollegor till dig i denna roll. 
Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen.
Du kommer arbeta i en övergripande administrativ roll som kommer innehålla en bred variation av arbetsuppgifter inom HR-området. I dina huvudsakliga arbetsområden kommer du arbeta med personaladministration och koordinering och fungera som stöd till verksamheten och People & Culture-teamet. Du kommer bland annat bereda underlag till interna beslut och i olika HR-processer. Arbetet innehåller även annat vanligt förekommande administrativt arbete som framtagande av intyg, statistik, rapporter och dokumentation. Utöver detta även koordinering av utbildningar, event m.m.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiskt systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Winningtemp) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt anställer vi fler än 7 personer i månaden bara i Sverige, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera.
Vi önskar att vår drömkandidat har:
Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll, gärna i en organisation med både tjänstemän och kollektivanställda
Minst en Kandidatexamen inom Personalvetenskap/Beteendevetenskap
God erfarenhet av arbete med HR-relaterad koordinering och administration, gärna med ansvar för processer, rutiner och system
Erfarenhet av att ha arbetat i en internationell organisation och känna sig trygg med att prata och skriva både på svenska och engelska
God erfarenhet av och trivs med digitala HR-verktyg (vi gör vågen om du arbetat i Workday tidigare!)
Gärna erfarenhet av löneadministration/koordinering (då det är en del av rollen)
B-körkort
För att lyckas i rollen behöver du vara driven, engagerad och självgående, där du har förmågan att strukturera och prioritera (och omprioritera) ditt eget arbete väl. Du är tydlig, håller vad du lovar och agerar alltid föredöme för andra. Utöver det har du en hög integritet och trivs med ett arbeta i ett högt tempo där du ständigt tittar efter smartare sätt att arbeta, med en hög ambition att leverera.
För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera stöd där du hjälper andra att lyckas.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
Ansökan
CV och personligt brev välkomnas senast den 20 mars 2022. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag! 
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024