Är du vår nästa Bid Manager?

Är du vår nästa Bid Manager?

Arbetsbeskrivning

Centric letar nu efter en engagerad Bid Manager som kommer att arbeta som anbuds- och affärsstöd med alla typer av upphandlingar inom offentlig såväl som privat sektor. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping eller Malmö. Var man är baserad är inte längre så relevant då vi på Centric anammat ett modernt arbetssätt efter Covid. Vi värdesätter dock det personliga mötet oerhört mycket så att besöka våra olika kontor regelbundet är en viktig del i arbetet. 

Arbetsuppgifter
Som Bid Manager projektleder och koordinerar man arbetet med ett anbud från kvalificering av upphandlingsunderlaget tills avtal är skrivet och affärsmöjligheten överlämnas till avtalsansvarig. I rollen som Bid Manager fungerar man som centralt affärsstöd till såväl interna som externa kunder där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds- och förhandlingsfrågor inklusive rådgivning vad gäller prisstrategi- och taktik.

Som Bid Manager hos Centric har du ett tydligt affärsfokus och har lätt för att etablera en god relation med kunden. Genom din goda kännedom och förståelse kring kundens behov och utmaningar arbetar du proaktivt inför upphandlingar. 
 Exemel på ansvarsområden:
- Arbeta proaktivt med upphandlingar
- Ansvara för att granska, besvara och offerera anbud inom offentlig och privat verksamhet
- Driva egna anbudsprojekt
- Agera som projektledare för anbudsprocesser
- Förbereda anbudspresentationer
- Sammanställa anbudsmaterial - inlämnande av anbud och annan administration i samband med upphandlingar
- Hantera allmänna bilagor som företagspresentation, årsrapporter, kvalitets- och IT-säkerhetscertifikat och/eller policys
- Delta i förhandlingar
- Förvalta och utveckla vår bidprocess
- Ansvara för att följa upp att ramar avseende befintliga avtal inom offentlig och privat verksamhet efterlevs internt i organisationen
- Ansvara för att förnya befintliga avtal inom statlig och privat verksamhet
- Genomföra överlämning till leverans och kontraktsadministration
Upphandlingsansvarig ingår i ledningsgruppen och stabsfunktionen.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen har du goda kunskaper om anbudsprocessen samt LOU och andra regelverk kopplat till offentlig försäljning. Du har relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet.

Vi ser gärna att du har en bakgrund som Bid Manager inom IT, även om det i rollen ingår att ha hand om upphandlingar hos vårt systerbolag Centric Care, som bemannar inom sjuk- och hälsovård.

Vidare är du en god projektledare och behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift.

Startdatum: Enligt överenskommelse 
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 30/11 2021. Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
 
Utöver våra fyra kontor i Sverige så finns vi även på fem orter i Norge. Centric Professionals AB ingår i den holländska Centrickoncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 4500 anställda. Vi är givetvis ett auktoriserat bemanningsföretag och är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Klas Bonde på tfn 010-219 05 00 eller klas.bonde@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 17 februari 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024