OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter nu en utvecklingsorienterad Category Manager till området Hem och Hushåll, Julas kankse mest spännande produktområde just nu! Som Category Manager är du ansvarig för att utveckla affären och att skapa ett attraktivt sortimentserbjudanden för våra kunder.
Du kommer vara ansvarig för att utveckla kategorin så att vi våra uppsatta mål och KPI:er avseende försäljning, lönsamhet, sortiment och lager. Du tar fram och säkerställer planer på kort- och lång sikt som driver och utvecklar erbjudande och sortiment enligt Julas mål och strategier. På detta sätter bidrar du till Julas ostoppbara resa - alltid med kunden i fokus.
Du får möjlighet att bygga ett lönsamt sortiment bestående av produkter i eget varumärke och externa varumärken enligt Julas sortiment- och prisstrategi, detta i ett nära och effektivt samarbete med andra avdelningar och nyckelpersoner. Vi tror att vi når våra uppsatta mål genom att arbeta tvärfunktionellt och ha en kontinuerlig dialog med olika delar av organisationen.
Som Category Manager rapporterar du till Category Area Manager.
Vad finns i ditt CV?
Du har flerårig erfarenhet inom inköp, gärna från en liknande roll inom ett internationellt bolag. Du har arbetat med försäljnings- och sortimentsplanering sedan tidigare, men också sortimentsutveckling, förhandling och sourcing är erfarenheter vi värdesätter. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande, det är även högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office program samt erfarenhet från att arbeta i affärssystem- och uppföljningssystem.
Vem är du?
Du har en nyfiken strategisk förmåga med förmåga att lyssna, engagera och skapa resultat genom och tillsammans med andra.
Du har en god förmåga att prioritera och planera. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. För att lyckas i rollen har du förmåga att se affärsmöjligheter med drivkraften att öka lönsamheten och försäljningen. Du strävar alltid efter att utveckla den totala affären utifrån ett totalkostnadsperspektiv.
Vad erbjuder vi?
Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser i hur långt du kan komma hos oss!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, placeringsort Skara. Start efter överenskommelse.
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdatum är 27 december. Skicka in din ansökan idag, intervjuer sker löpande.
Frågor
Har du frågor kan du kontakta, Terese Eskhagen via terese.eskhagen@jula.se