Är du vår nästa Helpdesk-stjärna?

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
Vår kund söker nu en medarbetare till deras IT-support. Som helpdesktekniker kommer du att ta emot ärenden från företagsanvändare antingen via telefonsamtal, ärendehanteringssystem eller mail och din uppgift blir att prioritera och lösa IT-problemen därefter. Du kommer att komma till företagsanvändarnas undsättning genom att t.ex. byta lösenord till de användare som inte kommer in efter systemet, skapa konton till nykomlingar som börjat samt synka mobiltelefoner till Exchange. För mer avancerade problem kommer du att felsöka och kanske behöva använda Google till din hjälp för att lösa problemet.

Vår kund erbjuder funktions- och branschspecifika lösningar inom IT och sitter i centrala Stockholm.

Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har jobbat i en liknande roll och har:

- Ett brinnande intresse för IT och ny teknik
- IT-gymnasium eller annan relevant utbildning
- Kunskaper i Active Directory och fjärrstyrningsverktyg
- Gedigen vana av Windows-miljö såsom Windows 7/XP och Windows Server 2008/2012
-Microsoft Exchange

För att passa i denna roll är det av stor betydelse att du kan förstå användarens problem och med din kompetens lösa tekniska problem av olika slag. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Du är driven i ditt arbete och strävar alltid efter att leverera service i världsklass. Du är stresstålig, social, positiv och hjälpsam.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på ”Sök jobbet”- knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker IT-tekniker IT-supporttekniker IT-support helpdesk firstline tekniker 1 st line tekniker

Om oss
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 februari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024