OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar folks ekonomi, oavsett om man älskar aktier eller bara vill ha ett bra sparande. Vår affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken.
En viktig pusselbit för att lyckas i det arbetet är att skapa förståelse och insikter om våra kunders beteenden. Brinner du för att skapa den förståelsen genom datadriven analys? Vill du bli en del av ett drivet och engagerat analysteam som lägger stor vikt vid ödmjukhet, sammanhållning och att ha kul tillsammans? Då ska du läsa vidare!
Om Rollen
Vi söker dig som jobbar med analys och brinner för att arbeta datadrivet. Som kundanalytiker hos oss jobbar du nära våra utvecklingsteam och vår marknadsavdelning, och hjälper oss att jobba med ständig förbättring. Du kommer jobba med att analysera och optimera vår närvaro i främst apparna och sajten samt att planera och implementera mätning.
Du är en specialist på analys som hjälper oss att bygga världens bästa upplevelse, genom vassa insikter som teamen förvandlar till actions.
Som kundanalytiker hos oss sitter du i vårt centrala analys-team som består av 4 personer. Tillsammans stöttar vi hela Avanza med analyser och insikter. Men fokus ligger på att hjälpa våra utvecklingsteam i deras löpande arbete med analyser, insikter, uppföljningar av produkter, funktioner, kundbeteenden och mycket annat. Du är en del i utvecklingsarbetet och jobbar nära både produktägare, UX:are och designers.
En viktig del av rollen är att hjälpa våra team att sätta relevanta och mätbara effektmål samt vara en förespråkare för ett datadrivet arbetssätt i hela organisationen.
I rollen ingår att:
- Hjälpa teamen att definiera mål och KPI:er
- Säkra och kravställa mätning och tracking
- Stötta utvecklingsteamen i deras löpande arbete och driva på för ett mer datadrivet arbetssätt
- Sätta upp mätning på, analysera och förstå hur våra kunder använder våra
- produkter och funktioner i både appar och på webben
- Analysera vår digitala närvaron för att hitta förbättringspotential
- Följa upp resultat av nya produkter, funktioner och kampanjer
- Sprida insikter och statistik vidare i organisationen
- Stötta team vid tester och testdriven utveckling
Om dig
Du utmanar, tänker nytt och förbättrar hellre än du förvaltar och förvarar. Du adderar till den kundcentrerade kultur som finns på Avanza, du är en team player och du förstår att en viktig del av just det är att etablera en öppen och rak kommunikation med dina kollegor. Dessutom tror vi att du:
- Är ambitiös och driven
- Är nyfiken och närmast jobbigt peppad på att utveckla dig inom ditt område
- Är riktigt grym på att se mönster och analysera
- Har minst 3-4 års erfarenhet av digital analys
- Har erfarenhet av att visualisera statistik, tex i form av dashboards eller i presentationer
Vi erbjuder
Du får ett spännande och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 500 trevliga medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm. Vår personal har många förmåner, såsom extra bra kontovillkor, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Vi tycker om att ha kul ihop!
Ansökan
Skicka din ansökan, CV och personligt brev, genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast 31/10. Kontakta gärna Faraz Hashemzadeh på faraz.hashemzadeh@avanza.se om du har några frågor om tjänsten. Välkommen med din ansökan!