OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag letar efter dig med tidigare erfarenhet från kundservice samt service i stort att leda vårt EMEA-team med ansvar för Europa, Mellanöstern, och Afrika.
Du har tidigare arbetat som ledare, tycker om att ha personalansvar, och dessutom ligger coaching och utveckling dig varmt om hjärtat. Du är kvicktänkt, bra på att se helheten och är bekväm med att fatta egna beslut.
För att lyckas i rollen krävs en kombination av högt och lågt:
Du har en sann vilja att erbjuda bra service, inte bara till kunder utan även till dina kollegor.
Du är ansvarstagande med starkt eget driv.
Du är prestigelös och ödmjuk – ibland sitter vi i strategiska möten, en annan dag behöver vi städa vårt lager – allting är lika viktigt för vår helhet!
Du har gedigna kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av arbete i CRM-system.
Lite skit under naglarna är du van vid!
Du är organiserad och kvicktänkt med ett öga för effektivitet och kundvård.
Du är nyfiken!
Om du inte har något att göra så hittar du på något att göra!
IAR Systems verkar i en teknikinriktad bransch, så ett tekniskt intresse är meriterande men inget krav.
Vad är Customer Care på just IAR Systems tänker du kanske nu?
Customer Care-teamet på IAR Systems i Uppsala ansvarar för licensieringshanteringen av den programvara som IAR Systems säljer. Vi hjälper också kunder med enklare teknisk support som gör att de kommer igång snabbt och kan fortsätta arbeta med våra produkter på ett smidigt sätt. Vi hanterar även samtliga försäljningsordrar i regionen, vilket innebär att vi realiserar beställningar, packar eventuell hårdvara, levererar, fakturerar och slutligen följer upp.
Vi följer helt enkelt kund från början till slut, fast det tar ju aldrig slut för vi vill ju underhålla aktiva goda relationer!
Som ett komplement till vårt administrativa arbete har vi ett lager- och packningsrum som vi själva har byggt upp från scratch. Detta underhåller vi kontinuerligt och härifrån stödjer vi också vår globala organisation med påfyllning till lokala lager runt om i världen. Vår globala organisation innefattar team i bl.a. USA, Japan och Korea.
Customer Care är även lite av hjärtat i organisationen, om jag får uttrycka mig blygt, och att hjälpa och ge support till våra kollegor är minst lika viktigt som att vi finns där för våra kunder!
Vad har du som Customer Care Manager EMEA framför dig?
Givetvis börjar vi med en upplärningsperiod som gör dig väl införstådd med arbetsuppgifterna som ditt team står inför samt rustar dig för att stödja teamet. En av dina första uppgifter blir även att rekrytera en ny teammedlem utvald av just dig. Utöver ansvar för den dagliga driften i teamet kommer du även att jobba tillsammans med mig och andra inom en hel del spännande projekt. Dessa projekt är utvalda för att driva vår organisation framåt och i dessa kommer du att vara en viktig och aktiv del.
Vi kommer att jobba tillsammans med att säkerställa kvalitet och effektivitet samt att vi har det trevligt tillsammans på jobbet.
Tidvis har vi väldigt intensiva perioder med många olika uppgifter som behöver göras inom utsatta tidsramar. Tidvis har vi också lugnare perioder där vi har möjlighet att planera långsiktigt och finslipa på existerande processer.
Allt detta kräver förstås att du har en hel del jävlar anamma i dig, och är den som ’get going when the going gets tough’!
Hur kommer du att jobba?
Förutom ett tätt samarbete inom Customer Care-teamet, kommer du att jobba nära många av avdelningarna på IAR Systems. Här får du möjlighet att bygga dina egna relationer och får en bra inblick i deras dagliga verksamhet. Främst kommer du att jobba nära vårt säljteam och därmed alltid vara redo för att stötta i diverse aktiviteter eller annat som står på agendan för dagen.
Det blir vad du och vi gör det till!
Din närmaste chef blir jag, Johanna. Jag kommer att vara dedikerad till att du får de bästa förutsättningarna. Detta kräver kommunikation och säkert några sena eftermiddagar. Målet är att du självständigt ska leda vårt EMEA-team och där ser jag att vi båda är likvärdigt engagerade att nå målet.
Intresserad?
Sök tjänsten nu genom att skicka din ansökan direkt till johanna.frodevik@iar.com
Senaste ansökningsdag är den 31 maj 2020, då intervjuer sker löpande kan tillsättning av tjänsten ske innan ansökningstidens utgång. Om du har frågor är du välkommen att kontakta mig via min mail ovan.