OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av vårt härliga löneteam?
Vi söker en senior Lönekonsult med flerårig kompetens i HogiaLön Plus.
I vårt affärsområde Payroll arbetar idag ca 30 drivna och kunniga konsulter. Arbetet som lönekonsult hos oss på Amesto innefattar att självständigt ansvara för hela löneprocessen för flera kunder i olika branscher. Det innebär också daglig kontakt med våra kunder där du kommer fungera som kundansvarig gällande olika lönerelaterade frågeställningar. För att du ska trivas och vidareutvecklas i denna roll ser vi att du är en driven, noggrann person med stor passion för allt som rör lön.
Om oss
Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.
People Planet Profit
Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.
Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer.
Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
- Minst 5 års erfarenhet av lön där du byggt upp en djup och bred kunskap om hela löneprocessen. Har du dessutom en kvalificerad yrkesutbildning inom löneadministration är detta meriterande.
- Ett systemintresse är önskvärt med god förståelse för hur system fungerar och interagerar med varandra.
- Erfarenhet av att ha jobbat i ett outsourcingbolag där du skaffat kunskap om olika bolag och olika kollektivavtal. Alternativt att du jobbat i många olika bolag som haft olika kollektivavtal.
- Gedigen erfarenhet av Hogia Plus och ett genuint systemintresse.
- Ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap. Du är proaktiv och är serviceinriktad. Kvalitet ser du som en självklarhet.
- Du är noggrann, strukturerad och har gott ordningssinne.
- Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi arbetar bla. i Hogialön Plus, Hogia PBM, Flex HRM samt vår egen portal MyAmesto.
Arbetet är något du gör - inte ett ställe du går till
Vi arbetar i hybrid lösning vilket innebär att vi arbetar flexibelt från våra hemmakontor och från vårt fina kontor på Rosenlundsgatan 54.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.