Är du vår nästa lönestjärna?

Är du vår nästa lönestjärna?

Arbetsbeskrivning

VI VÄXER OCH SÖKER VÅR NÄSTA LÖNESTJÄRNA!

Vill du bli en del av vårt härliga löneteam?

Arbetet som lönekonsult hos oss på Amesto innefattar att självständigt ansvara för hela löneprocessen för flera kunder i olika branscher. Det innebär också daglig kontakt med våra kunder där du kommer fungera som kundansvarig gällande olika lönerelaterade frågeställningar.

Om oss

Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.

People Planet Profit

Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.

Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer.

Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss.

Vad behövs för att lyckas i rollen?

- Lönespecialistutbildning alternativt motsvarande utbildning internt och ha kompetens att kunna arbeta med hela löneprocessen helt självständigt.
- Ett genuint systemintresse och IT-kunskap uppskattas mycket. Har du tidigare jobbat i Hogialön Plus eller Flex HRM är det meriterande.
- Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift.
- Ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap. Du är proaktiv och är serviceinriktad. Kvalitet ser du som en självklarhet.
- Du är strukturerad, samarbetsorienterad, lösningsorienterad och engagerad
- Önskvärt är tidigare erfarenheter av outsourcing alternativt annan snabbrörlig verksamhet. Du har då förmodligen skaffat kunskap om flera olika kollektivavtal samt fått en förståelse för de snabba förändringar som sker inom outsourcing.
- Ett systemintresse är önskvärt med god förståelse för hur system fungerar och interagerar med varandra.
- Det är viktigt att du tycker om att samarbeta med dina kollegor. Vi arbetar i team där vi ser till att dela kunskap och säkerställer att vi har en väl fungerande back up för varandra.




Vi arbetar bla. i Hogialön Plus, Hogia PBM, Flex HRM samt vår egen portal MyAmesto.

Arbete är något du gör - inte ett ställe du går till

Vi arbetar i en hybrid lösning vilket innebär att vi arbetar flexibelt från våra hemmakontor och från vårt fina kontor på Rosenlundsgatan 54. Vi öppnar även upp för en helt ny lösning som vi kallar Amesto Remote. Det innebär att arbeta helt på distans för den som vill kombinera frihet och trygghet.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amesto Accounthouse
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024