OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du nyligen arbetat inom IT-support? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och utvecklas som supporttekniker? Wise IT söker nu en driven onsite-tekniker till vår kund i Liljeholmen. Kanske är det just dig vi söker!
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
Som onsite-tekniker hos vår kund i Liljeholmen kommer du supportera och administrera IT-användare både internt och externt med deras IT-relaterade problem. Du kommer främst hjälpa användarna på plats, men support via telefon, mail och remote kan också förekomma. Din vardag kommer att bestå av bland annat teknisk support, felsökning, installation samt uppsättning och konfigurering av datorer och kringutrustning. Active Directory, Exchange/Outlook, Citrix, Ms Office, Windows 7/8/10 och Windows server 2008/2012 är vanliga inslag i det dagliga arbetet. Du kommer även använda och utveckla dina tekniska kunskaper om nätverk, hårdvara och kringutrustning med mera.
Tjänsten är på heltid. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Wise IT, men arbeta ute hos vår kund och hjälpa både interna och externa personer. Kunden är ett välkänt IT-företag med kontor i Liljeholmen, Stockholm.
Vem är du?
För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har gått en gymnasial IT-utbildning alternativt KY/YH-utbildning. Du har även arbetat med IT/teknisk support i minst 1-2 år och har gärna goda kunskaper och erfarenheter inom följande områden:
Windows server 2008/2012
Active Directory
Exchange/Outlook
Windows 7/8/10
Hårdvara och kringutrustning
Med detta i bagaget är du nu redo att ha ett arbete med tekniska utmaningar där du ständigt lär dig nya saker. Eftersom användarna ofta är svensktalande kan du uttrycka dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.
Som person söker vi dig som är social och serviceminded med ett stort IT-intresse. Vi tror att du motiveras av tanken att hjälpa användare på plats och vidare få en personligare kontakt med dessa jämfört med att enbart ta emot samtal och mail. Du är pedagogisk och kan på ett enkelt sätt visa och förklara för användarna hur problemen ska lösas på bästa möjliga sätt. Du föredrar ett högt arbetstempo och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra ett team med andra glada och teknikintresserade personer, varför vi ser att du är en god lagspelare. Samtidigt har du inga problem med att arbeta självständigt.
Är du vår nästa onsite-tekniker?
Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten? Kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom på johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G